arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

البشیرعکس رییسان جمهوری مخلوع عرب را کامل کرد

کاربران شبکه های اجتماعی امروز (پنجشنبه) در واکنش به خبر سرنگونی 'عمر البشیر' رییس جمهوری سودان، تصویری از دیکتاتورهای مخلوع عرب را دست به دست می کنند که با برکناری البشیر کامل شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

البشیرعکس رییسان جمهوری مخلوع عرب را کامل کرداین عکس، تصویر 'حسنی مبارک'، 'معمر القذافی'، 'زین العابدین بن علی' و'علی عبدالله صالح' رییسان جمهوری پیشین و مخلوع مصر، لیبی، تونس ویمن را نشان می دهد که اکنون البشیر هم به سرنوشت آن ها دچار شده است.
در پی اعتراض های مردم سودان ارتش این کشور امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای برکناری عمر البشیر را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا اعلام کرد.
تظاهرات مردم سودان علیه عمر البشر از دسامبر 2018 (اذر- دی 97) شروع و موجب شد تا رییس جمهوری این کشور در فوریه 2019 (بهمن- اسفند 97) با انحلال دولت، به مدت یک سال وضعیت فوق العاده در سودان اعلام کند. 
اعتراض ها در سودان گرچه در آغاز افزایش قیمت‌ها و کمبود مواد غذایی را هدف قرار داده بود، اما بعدها به اعتراض علیه البشیر تبدیل شد که نزدیک 30 سال است در این کشور قدرت را در دست دارد. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان