arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

بهرام قاسمی: ایران طرف های سودانی را به خویشتنداری و گفت وگو دعوت کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد موضع ایران در قبال تحولات سودان گفت، امیدواریم تمامی طرف های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره گیری از سیاست تعامل و گفت وگو و از روش های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته های خود را پیگیری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران طرف های سودانی را به خویشتنداری و گفت وگو دعوت کرد«بهرام قاسمی» پنجشنبه شب در خصوص موضع ایران در قبال تحولات سودان گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تحولات روزهای اخیر سودان مسئله داخلی این کشور است. 
وی تصریح کرد، ایران همواره خواستار ثبات و امنیت کشورهای مسلمان بوده و خواهد بود و امیدواریم تمامی طرف های سودانی با خویشتنداری، حفظ آرامش و بهره گیری از سیاست تعامل و گفت وگو و از روش های مسالمت آمیز، مطالبات و خواسته های خود را پیگیری کنند و به زودی شاهد استقرار آرامش و ثبات در این کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، ارتش سودان روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای که ارتشبد 'عوض بن عوف' وزیر دفاع این کشور آن را قرائت کرد، برکناری عمر البشیر رییس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا اعلام کرد.

نظرات بینندگان