arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

کره جنوبی: دور سوم مذاکرات کیم و ترامپ برگزار شود

رئیس جمهوری کره جنوبی در دیدار همتای آمریکایی خود خواستار تداوم مذاکره با رهبر کره شمالی و برگزاری دور سوم دیدار با کیم جونگ اون شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری کره جنوبی در دیدار همتای آمریکایی خود خواستار تداوم مذاکره با رهبر کره شمالی و برگزاری دور سوم دیدار با کیم جونگ اون شد.

به گزارش ایرنا، مون جائه –این روز پنج شنبه در دیدار دونالد ترامپ که در کاخ سفید برگزار شد، افزود: پس از دیدار 12 ژوئن با کیم جونگ اون در سنگاپور، ما شاهد یک گردش دیدنی درباره شرایط سیاسی شبه جزیره کره بوده ایم.
وی یادآور شد: پیش از این به خاطر آزمایش های مکرر اتمی و موشکی کره شمالی، ما تنش نظامی را می دیدیم که در زمان خود بالاترین تنش بود و ما در یک شرایط بسیار پرمخاطره قرار داشتیم.
رئیس جمهوری کره جنوبی با بیان اینکه پس از ابتکار عمل ترامپ در دیپلماسی شخصی با رهبر کره شمالی، شاهد کاهش چشمگیر تنش نظامی در شبه جزیره کره بودیم، خاطرنشان کرد: اکنون صلح غالب شده است.
مون درباره سلاح های اتمی کره شمالی هم به ترامپ گفت: همه مردم کره اکنون باور دارند که شما قادر هستید از طریق گفت و گو این مشکل را حل کنید. به اعتقاد من نشست هانوی(پایتخت ویتنام) ناامید کننده نبود، در واقع بخشی از فرایند بزرگتری بود که ما را به توافق بزرگتر رهنمون می سازد.
وی تصریح کرد: وظیفه مهمی که اکنون با آن مواجه هستم این است که تحرکات مذاکراتی را حفظ کنم و همچنین نتایج مثبت دور سوم نشست سران آمریکا و کره شمالی را به جامعه بین المللی که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، توضیح دهم.
رئیس جمهوری کره جنوبی بار دیگر بر خلع سلاح اتمی کامل همسایه شمالی خود تاکید کرد و افزود: می توانم اطمینان دهم که در این باره، به همکاری خود با ایالات متحده باقی خواهیم ماند.

نظرات بینندگان