arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

شمار قربانیان انفجار در پاکستان به 16 تن افزایش یافت

شمار قربانیان انفجار بمب صبح امروز- جمعه - در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان به 16 کشته و 30 زخمی افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار قربانیان انفجار بمب صبح امروز- جمعه - در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان به 16 کشته و 30 زخمی افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، 'عبدالرزاق چیما' معاون فرمانده پلیس ایالت بلوچستان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در کویته افزود، انفجار امروز در میدان تره بار این شهر رخ داد.

وی اظهار داشت،در این انفجار تروریستی 16 نفر از جمله چند تن از نیروهای امنیتی جان باختند و دست کم 30 نفر دیگر زخمی شدند.

این مقام پاکستانی گفت:هشت نفر از شیعیان هزاره نیز در این انفجار کشته شدند.

رسانه های پاکستان به نقل از منابع بیمارستان اعلام کردند:حال چند نفر از زخمی های این حادثه وخیم گزارش شده است.

'عمران خان' نخست وزیر و 'جام کمال' سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان در پیام های جداگانه ای انفجار بمب در کویته را به شدت محکوم و با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدری کردند.

علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان نیز ضمن محکومیت انفجار بمب در کویته، از دولت پاکستان خواست تا عاملان این جنایت را شناسایی و آنان را مجازات کند.

مرکز ملی مبارزه با تروریسم پاکستان در گزارش اخیر خود اسلام‌آباد را امن ترین و ایالت بلوچستان را پرمخاطره ترین مناطق این کشور از لحاظ رخدادهای تروریستی در سال 2018 اعلام کرد.

بر اساس گزارش، در سال 2018 حدود 520 نفر در حملات تروریستی پاکستان جان خود را از دست دادند که 288 تن از آنان متعلق به ایالت بلوچستان بوده است.

نظرات بینندگان