arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

فتح: دولت جدید فلسطین با نخست وزیری محمد اشتیه شنبه سوگند یاد می‌کند

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح از اعلام تشکیل دولت جدید تشکیلات خودگردان فلسطین در شنبه آینده و سوگند آن در برابر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح از اعلام تشکیل دولت جدید تشکیلات خودگردان فلسطین در شنبه آینده و سوگند آن در برابر ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

به گزارش تسنیم، عزام الاحمد عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح به رادیو صدای فلسطین گفت: ساختار دولت جدید شنبه آینده اعلام می شود و دولت عصر همان روز در برابر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مقر ریاست تشکیلات در شهر رام الله واقع در کرانه باختری رود اردن سوگند یاد می کند.

وی افزود: محمد اشتیه نخست وزیر مامور تشکیل دولت درحال نهایی کردن ساختار دولت است.

عزام الاحمد گفت: ابومازن یکشنبه آینده ریاست نشست کمیته اجرایی ساف را برای بررسی تحولات سیاسی و نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل و پیروزی جناح راستگرای افراطی در آن برعهده خواهد داشت.

محکومیت تداوم بازداشت دو مسئول ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری

جنبش جهاد اسلامی فلسطین بازداشت دو مسئول ارشد این جنبش از سوی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای هفتمین روز متوالی را محکوم کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد: دستگاههای امنیت پیشگیرانه و اطلاعات تشکیلات خودگردان دو مسئول ارشد جهاد اسلامی به نام های احمد محمد دار نصر و احمد حسن نصر را در بازداشت دارند که هر دوی آنها از اسیران آزاده هستند.

این جنبش تاکید کرد: در اعتراض به بازداشت های سیاسی غیرقابل قبول، احمد محمد دار دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

در این بیانیه آمده است: تداوم بازداشت های سیاسی و پیگرد شهروندان به خاطر گرایش های سیاسی و فعالیت های ملی آنها و تعدی به آزادی های عمومی، گذر از اجماع ملی به شمار می رود و به طرز خطرناکی به روابط ملی ضربه می زند.

این جنبش خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان سیاسی و توقف پیگرد شهروندان فلسطینی و دست برداشتن تشکیلات خودگردان از سرکوب آزادیها شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از نیروهای ملی و اسلامی و همه نهادها خواست تا با این رویکرد و این سیاست های تشکیلات خودگردان که در راستای خدمت به اشغالگران و طرح سازش آمریکایی معامله قرن است، مقابله کنند.

تاکید جهاد اسلامی بر حمایت از اسیران فلسطینی

نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اسیران فلسطینی در زندان های اشغالگران اسرائیلی با اعتصاب غذای نامحدود تصمیم به دفاع از حقوق و کرامت خود گرفته اند. این اقدام آنها بیانگر پویایی جنبش اسیران و انسجام و وحدت آنها است. پیام اسیران این است که هرگز تسلیم نخواهند شد.

وی افزود: در مقابل، ما باید از اسیران و مبارزه مشروع آنها تا رسیدن به خواسته هایشان و رهایی از بند اسارت پشتیبانی کنیم.

عزام از نهادها و سازمان های بین المللی و حقوق بشری نیز خواست تا برای حفاظت از اسیران و فشار به اشغالگران برای متوقف کردن سیاست های سرکوبگران و تجاوزگرانه خودشان علیه اسیران فلسطین به طور موثر وارد عمل شوند.

وی از کشورهای عربی و اسلامی و اتحادیه عرب نیز خواست تا از همه تریبون ها برای رسوا کردن و محکومیت اشغالگران بهره برداری کنند.

نظرات بینندگان