arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

گردن زن دعانویس عربستانی با شمشیر زده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يك زن عربستاني به جرم دعانويسي، سحر و فريب مردم در اين كشور، با شمشير گردن زده شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از ایسنا، خبرگزاري رسمي عربستان اعلام كرد كه بر اساس اعلاميه وزارت كشور عربستان «آمنه بنت عبدالحليم بن سليم ناصر» روز دوشنبه در شمال شهر الجوف با گردن زدن بوسيله شمشير، اعدام شده است.

اين وزارتخانه اطلاعات دقيق‌تري از اتهامات وارده شده به اين زن اعلام نكرده است.

هم‌چنين روزنامه‌ي الحيات چاپ لندن در مورد اين زن نوشته است كه او زني ميانسال، حدودا 70 ساله بوده و از مردم با ادعاي اينكه مي‌تواند بيماري‌هاي آنها را شفا دهد، پول مي‌گرفته است.

بر اساس اين گزارش، او در يك جلسه تقريبا 800 دلار مطالبه مي‌كرده است.

سازمان عفو بين‌الملل اعلام كرده است كه با احتساب اين اعدام، تعداد اعداميان امسال در كشور پادشاهي عربستان به 73 مورد رسيده است. هر چند آمار دقيقي از تعداد زناني كه در عربستان اعدام مي‌شوند وجود ندارد.

در ماه اكتبر يك زن ديگر نيز در اين كشور به جرم قتل شوهرش گردن زده شد. وي زماني كه شوهرش در خانه به سر مي برده آنجا را به آتش كشيده است.

عفو بين‌الملل اعدام زن دعانويس را محكوم كرده و سرپرست بخش خاورميانه و شمال آفريقا در اين سازمان نيز در اين باره گفت: دعانويسي و جادوگري در قوانين عربستان به عنوان جرم تعريف نشده است.

در عربستان قوانين كيفري نوشته شده‌اي به اسم كتاب قانون وجود ندارد ولي اكثر آراي دادگا‌ه‌ها بر اساس احكام اسلامي و برگرفته از شرعيت صادر مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
ITALY
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
3
اکنون کشورهای غربی کجا هستند و چرا شعار دفاع از حقوق بشر سر نمی دهند در رابطه با سکینه که هنوز زنده است اینقدر جار و جنجال به راه انداخته اما اکنون خفه گرفته اند.
نظرات بینندگان