arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

اسپوتنیک: صادرات نفت ایران در ماه مارس به رقم پیش از تحریم‌ها بازگشت

به دلیل تقاضای مداوم از سوی چین و کره برای حامل‌های انرژی ایران صادرات نفت کشورمان به نزدیک میزان پیش از تحریم‌ها رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دلیل تقاضای مداوم از سوی چین و کره برای حامل‌های انرژی ایران صادرات نفت کشورمان به نزدیک میزان پیش از تحریم‌ها رسیده است.


به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، در ماه مارس صادرات نفت و میعانات گازی ایران 12 درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ماه نوامبر سال گذشته و زمان اعمال تحریم‌ها تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش S&p پلاس در نوامبر 2018 صادرات نفت ایران به 1.08 میلیون بشکه در روز کاهش یافت اما ماه گذشته میلادی شاهد رسیدن آن به رقم 1.7 میلیون بشکه در روز بودیم.

البته رویترز در روز 21 مارس صادرات روزانه نفت ایران را 1.1 میلیون بشکه ارزیابی کرده بود و در این آمار از اصطلاحات نرم‌افزار ریفینیتو ایکن استفاده کرده بود. اما با مراجعه به آمارهای ماه‌های گذشته ایکن به این نتیجه می‌رسیم که اطلاعات ارائه شده از سوی این نرم‌افزار همواره کمتر از آمارهای پلاس بوده است.

دلیل افزایش صادرات نفت ایران تقاضای مداوم و ثابت حامل‌های انرژی این کشور از سوی کره جنوبی و چین عنوان شده است.

روند افزایشی قیمت نفت در بازار به دلیل تحریم ونزوئلا از سوی آمریکا و تشدید بحران در لیبی در کنار کاهش تولید نفت اوپک به کمترین میزان در 4 سال گذشته از جمله مهمترین دلایل افزایش صادرات نفت ایران بوده است.

نظرات بینندگان