arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸

ونزوئلا بازداشت آسانژ را محکوم کرد

کاراکاس لغو وضعیت پناهندگی جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس از سوی دولت اکوادور و بازداشت او توسط پلیس انگلیس را به شدت محکوم کرد.,
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ونزوئلا بازداشت آسانژ را محکوم کرد,وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای بازداشت آسانژ را شرم آور خواند. بخشی از این بیانیه به سخنان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اختصاص یافته که به نمایندگی از مردم و دولت کاراکاس سلب پناهندگی سیاسی بنیانگذار سایت ویکی لیکس را اقدامی حماقت آمیز توصیف کرده است. 
ونزوئلا نسبت به استرداد احتمالی آسانژ به آمریکا ابراز نگرانی کرده است.
منابع انگلیسی روز پنج شنبه(22 اسفند 1397) از بازداشت جولیان آسانژ بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس توسط پلیس لندن خبر دادند که هفت سال در سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده بود. جولیان آسانژ 47 ساله از سال 2012 در سفارت اکوادور در انگلیس در شرایط پناهندگی به سر می‌برد. وی که از سوی دستگاه قضایی سوئد به آزار جنسی متهم است توانسته بود تابعیت اکوادور را به دست آورد. 
ویکی لیکس هفته گذشته با استناد به اظهارات یک مقام بلندپایه اعلام کرد، آسانژ احتمالاً بین چند ساعت تا چند روز دیگر از این سفارتخانه اخراج می‌شود. بر اساس پیام منتشرشده در توییتر ویکی لیکس، دولت اکوادور و انگلیس درباره بازداشت آسانژ به توافق رسیده بودند. 
گزارش‌ها حاکی است که سطح خدمات سفارت اکوادور به آسانژ در ماه‌های اخیر به‌شدت کاهش‌یافته بود، ازجمله اینکه دسترسی آسانژ از فروردین گذشته به اینترنت قطع‌شده و ویکی لیکس به‌اجبار سردبیر جدیدی را به‌صورت موقت جایگزین کرده است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان