arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

چطور رابطه عاطفی راه دورمان را مدیریت کنیم؟

اخیراً با زیاد شدن روابط اینترنتی یا مهاجرت‌های خودخواسته یا از سر اجبار با اصطلاح «روابط لانگ دیستنس» زیاد روبرو می‌شویم. روابطی که دختر و پسر با وجود فاصله مکانی زیادی که با یکدیگر دارند، بیشتر وقت‌شان را از طریق تلفن و اینترنت می‌گذرانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخیراً با زیاد شدن روابط اینترنتی یا مهاجرت‌های خودخواسته یا از سر اجبار با اصطلاح «روابط لانگ دیستنس» زیاد روبرو می‌شویم. روابطی که دختر و پسر با وجود فاصله مکانی زیادی که با یکدیگر دارند، بیشتر وقت‌شان را از طریق تلفن و اینترنت می‌گذرانند.

 بیشتر افراد از ترس دوری وارد روابطی نمی‌شوند که شریک‎شان مسافت طول و درازی با آنها دارند.

شاغلان یا دانشجویانی که خارج از کشور یا شهر خودشان هستند، گاهی اوقات ترجیح می‌دهند تنها بمانند یا با فردی در همان شهری که خودشان هستند وارد رابطه شوند، تا اینکه بخواهند با کسی از شهر یا کشور مبداءشان رابطه برقرار کنند. اما در این بین هستند کسانی که تن به روابط دور می‌دهند. کسی منکر سختی این مدل روابط نیست. فاصله زیاد مشکلات مخصوص خودش را به ‌همراه دارد. گاهی مسائل پیش پا افتاده چنان پیچیده می‌شوند که شما حس سرگردانی می‌کنید و گاهی اوقات با وجود اینکه کسی در زندگی عاطفی‌تان وجود دارد، ممکن است احساس تنهایی کنید. اما نکته مثبت ماجرا این است که فاصله ساده‌ترین چیزها را شیرین و جذاب می‌کند. مثل: گرفتن دست یکدیگر، باهم سر یک میز غذا‌ خوردن، قدم‌ زدن با یکدیگر، در آغوش گرفتن همدیگر و… که در رابطه راه دور چنین کارهای کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای تبدیل به کارهایی ارزشمند می‌شوند. در این مقاله چند نکته مفید و مثبت ارائه می‌دهیم تا راهنمای شما در حفظ رابطه راه دورتان باشد.

۱) دائم در تماس نباشید:

برخی از افراد گمان می‌کنند به جبران دوری و فاصله فیزیکی که بین‌شان است باید مدام با یکدیگر در تماس باشند. اما این درست نیست. برای حفظ رابطه لزومی ندارد هر دقیقه و هر ساعت با یکدیگر در تماس باشید. حتی ممکن است این دائما در دسترس بودن، در ذوق‌دو طرف بزند و خیلی زود از ابراز علاقه کردن و دائم در دسترس هم بودن خسته شوید. زیاده‌روی نکنید. قرار نیست یکدیگر را کلافه و خودتان را خسته کنید. مهم این است که در زمان درست حرف‌‌تان را بزنید و در زمان مناسب از احساسات خود صحبت کنید. ‏

‏۲) فقط چت نکنید:

رابطه‌ای که دائم بخواهد از طریق پیام‌رسان‌ها و جملاتی که تایپ می‌شوند پیش رود، مطمئنا دچار سوتفاهم زیادی می‌شود. گاهی جملاتی که نوشته می‌شوند به دلیل آن‌که فاقد لحن هستند، اشتباهات زیادی را برای فرد مقابل به وجود می‌آورند و همین می‌شود آغاز یک دلخوری بزرگ. استفاده از ایموجی‌ها و شکلک‌ها هم بعد از مدتی هیچ کاربرد هیجان انگیز و قشنگی ندارند. لازم و ضروری است که وقت‌هایی که هر دو طرف شرایطش را دارند با هم تلفنی و حتی به صورت ویدئوکال صحبت کنند. شنیدن صدا و دیدن یکدیگر از طریق تلفن، حس نزدیکی و صمیمیت به افراد می‌دهد.

۳) کارهای مشترک انجام دهید:

خواندن یک کتاب، دیدن یک فیلم، قدم زدن باهم راس یک ساعت گوش دادن به یک موسیقی و دیگر کارهایی که به صورت مشترک و هم‌زمان انجام می‌شوند، می‌تواند کمک بسیاری به هر دو طرف بکند. از آن جهت که حرف‌هایشان از حالت روزمره فاصله می‌گیرد و هم اینکه می‌توانند حتی از راه دور هم با یکدیگر تجارب مشترکی داشته باشند.

۴) هدف خود را به روشنی مشخص کنید:

چقدر قرار است این دوری به طول انجامد؟ آینده‌مان را چطور می‌خواهیم بسازیم؟ قرار است به کجا برسیم و چه اهدافی داریم؟

لازم است هر دو طرف در مورد این پرسش‌های ضروری فکر کنند و به آنها پاسخ دهند و با یکدیگر در مورد آن حرف بزنند. زوج‌ها نمی‌توانند برای همیشه از هم دور و همچنان عاشق باشند. همه ما سرانجام باید زندگی معمولی‌مان را در جایی ثابت آغاز کنیم. پس برنامه‌ریزی کنید.

زمان تقریبی دور‌بودن‌تان و زمان‌های باهم‌بودن‌تان را مشخص و هدف پایانی‌تان را تعیین کنید. این اصل بسیار مهم است که هر دو نفر شما درک و اهداف مشترکی داشته باشید. این‌گونه حتی اگر در مکان یکسانی زندگی نکنید، انگیزه دارید و در راستای اهداف مشترکی تلاش می‌کنید و به‌سوی آینده‌ای می‌روید که هردوی‌تان را در بر می‌گیرد. بنابراین این دوری و فاصله را با تمام تلخی‌اش به خوبی می‌گذرانید چون ایمان دارید پایان خوبی در انتظارتان است.

۵) با یکدیگر روراست باشید:

این فاصله و دوری مکانی نباید به این معنی باشد که گاهی از هم مخفی کاری کنید. اگر می‌دانید حضور در برخی مهمانی‌ها یا رابطه با برخی افراد، طرف مقابل را ناراحت می‌کند، یا از این‌ کار اجتناب کنید یا پیش از اقدام، موضوع را با او درمیان بگذارید و به او اطمینان بدهید که اگر این کار او را می‌رنجاند از این کار منصرف می‌شوید. نسبت به این مسائل بی‌اعتنا نباشید چرا که چنین چیزهایی معمولا برای آدم‌ها مهم است و آنها را نگران، مشکوک و البته ناراحت می‌کند زیرا باعث می‌شود احساس کنند ضعیف هستند و اختیاری ندارند. ‏

‏۶) کارهای ساده اما موثر را جدی بگیرید:

همیشه از اینکه پستچی بسته‌ای از راه دور بیاورد، فرای این‌که در آن بسته چه چیزی می‌تواند باشد، حس خوب و شیرینی را در فرد ایجاد می‌کند که دلش از اینکه برای طرف مقابلش مهم است، گرم می‌شود. لزومی ندارد به مناسبت خاص هدیه‌ای گران‌بها بخرید و برای فردی که از او دور هستید، پست کنید. گاهی فرستادن یک نامه با دست خط خودتان همراه با یک بسته توت خشکه، می‌تواند حسی قشنگ برای فرد به ارمغان بیاورد. از فرستادن نامه‌هایی که با خط خودتان است، غافل نشوید. این کار به ظاهر کوچک تاثیر خیلی خوب و شیرینی دارد.‏

 

روزنامه اطلاعات 

نظرات بینندگان