arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

روبات خودران سوپرمارکتی معرفی شد / از جا به جایی کالاها تا کمک به خریداران برای انتخاب کالا

 این روزها روبات ها در مشاغل مختلفی حضور دارند و به نظر می رسد نوبت به  سوپر مارکت ها رسیده که میزبان روبات خودران سوپرمارکتی باشند.این روبات می تواند وظایف مختلفی را سازماندهی کند و از جا به جایی کالاها تا کمک به خریداران را انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 این روزها روبات ها در مشاغل مختلفی حضور دارند و به نظر می رسد نوبت به  سوپر مارکت ها رسیده که میزبان روبات خودران سوپرمارکتی باشند.این روبات می تواند وظایف مختلفی را سازماندهی کند و از جا به جایی کالاها تا کمک به خریداران را انجام دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات محصولی جدید از گروه «برین کروپ» است. این گروه پیش از این نیز روبات هایی متعدد را با وظایف مشابه با انسان ها اختراع کرده بودند. برای مثال روبات نظافتچی، روبات نگهبان فرودگاه و..

به نظر می رسد اکنون روبات های سوپرمارکتی با هوش مصنوعی فوق العاده خود می تواند نقشی موثر در سوپرمارکت ها ایفا کند. مقر شرکت برن کروپ که اغلب در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کند در سن دیگو، کالیفرنیا است. این شرکت در سال 2009 تاسیس شد جان بلیک، معاون ارشد توسعه محصولات جدید برین کروپ می گوید: "این بخش خدمات" تا کنون اتوماسیون قابل توجهی نداشته و اغلب روبات ها به وظایفی مثل نظافت کف ها یا پاکسازی دیوارها می پرداختند. این نخستین بار است که یک روبات خودران برای جا به جایی کالاها در قفسه ها معرفی می شود."

روبات جدید شرکت برین کروپ ترکیبی از روبات مکانیکی و هوشمند است که ظاهری ساده دارد اما می تواند به شکل خودکار بسته ها را تحویل گرفته و در قفسه ها جا دهد. بر اساس توضیحات بلک برای استفاده از این روبات تنها کافیست یک اپراتور انسانی تنها یک بار این روبات را آموزش دهد و دفعات بعدی روبات به شکل خودران کارها را انجام می دهد. در ضمن شما حتی مجبور نیستید روبات را به صورت دستی نظارت کنید. اسکرابرها به طور مداوم اطلاعات وضعیت را به یک سیستم گزارشدهی مبتنی بر فضای ابری منتقل می کنند. این سیستم به سرعت مواقع خطر را هشدار می دهد.

در دسامبر 2018، برین کروپ با همکاری والمارت یک برنامه آزمایشی اجرا کرد که دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی را در 360 فروشگاه به آزمون می گذاشت. این شرکت وعده داده که تا پایان سال جاری میلادی 1500 دستگاه را ایجاد خواهد کرد. اما توسعه این سیستم می تواند نگرانی هایی را برای افرادی ایجاد کند که در سوپرمارکت ها به عنوان نیروی انسانی فعالیت می کنند. درواقع انتظار می رود با توسعه سیستم های روباتیک تعداد نیروهای انسانی کاهش یابد.

این در حالیست که برین کروپ تنها فعال در حوزه تولید روبات های فروشگاهی و سوپرمارکتی نیست و مراکز دیگری مثل MIT  نیز در این حوزه فعالیت می کنند.

 

نظرات بینندگان