arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

طالبان خودروی نظامیان آمریکایی در افغانستان را منهدم کرد

سخنگوی طالبان گفت: یک خودروی نظامی آمریکا در منطقه «سپین بولدک» ولایت قندهار منهدم شده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته یا زخمی شده‌اند.این خودروی نظامی بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای منهدم شده است.تاکنون مقامات دولتی افغانستان و مقامات ناتو در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طالبان مدعی شد که یک خودروی نظامی متعلق به نظامیان آمریکایی در افغانستان را منهدم کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان مدعی شد که یک خودروی نظامی متعلق به ترویست‌های آمریکا در افغانستان را منهدم کرده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اعلام این خبر گفت: یک خودروی نظامی آمریکا در منطقه «سپین بولدک» ولایت قندهار منهدم شده و تمامی سرنشینان آن نیز کشته یا زخمی شده‌اند.

وی افزود: این خودروی نظامی بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای منهدم شده است.

تاکنون مقامات دولتی افغانستان و مقامات ناتو در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

به گزارش فارس، این حمله در حالی صورت گرفت که مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان در دفتر سیاسی این گروه در شهر دوحه قطر مذاکره کرده‌اند.

همچنین سه‌شنبه شب (19 حمل/فروردین) ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد سه نظامی تروریست آمریکایی و یک پیمانکار غیرنظامی در انفجار یک بمب در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان کشته شده‌اند. طالبان با تایید این خبر حمله به پایگاه نظامی بگرام را بر عهده گرفت.

3 روز پیش نیز طالبان مدعی شد یک بمب‌افکن متعلق به نیروهای تروریست ارتش آمریکا در هلمند افغانستان را مورد هدف قرار داده است.

نظرات بینندگان