arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸

نقاط پرخطر شهر مشهد در برابر سیلاب اعلام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: با شناسایی نقاط پرخطر مشهد در برابر سیلاب، تدابیر لازم برای مقابله با این بحران اندیشیده شده است. یکی از نقاط پرخطر شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان و خیابان سرخس و خیابان‌های اطراف آن است که امکانات و نیروها توسط ستاد مدیریت بحران برای مقابله با خطرهای احتمالی در آن مناطق توزیع‌شده تا شاهد کمترین خسارت باشیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نقاط پرخطر شهر مشهد در برابر سیلاب اعلام شدحجت شایانفر اظهار کرد: طی ۶ ساعت گذشته بارش‌های بسیار خوبی در نقاط مختلف استان شاهد بودیم، به‌طوری‌که حجم بارش‌ها در جغتای ۳۰ و در کلات ۲۷ میلی‌متر گزارش‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در پی بارش‌های عصر امروز در حال حاضر محور فرعی کلات- درگز، زاوه - باخزر و نیز درگز- لطف‌آباد و چندین محور روستایی در کلات و درگز  مسدود شده است، ابراز کرد: به دلیل سقوط تیرهای برق، برق تعدادی از مشترکین در منطقه درخشت کلات و روستاهای درگز در مسیر سد درونگر قطع است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه بارشی که از عصر امروز آغازشده و در روز دوشنبه شدت می‌گیرد، تمامی دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش هستند، به‌طوری‌که امروز جلسه شورای مدیریت بحران در استانداری خراسان رضوی و فرمانداری‌ها برگزارشده است.

شایان فر یادآور شد:  اگر پیش‌بینی بارندگی‌ها به همین صورت محقق شود یکی از نقاط پرخطر شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان و خیابان سرخس و خیابان‌های اطراف آن است که امکانات و نیروها توسط ستاد مدیریت بحران برای مقابله با خطرهای احتمالی در آن مناطق توزیع‌شده تا شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی بیان کرد: اگر بارندگی روزهای آینده منجر به جاری شدن سیلاب شود اماکنی برای اسکان اضطراری در مشهد و سایر شهرستان‌های استان در نظر گرفته‌ایم که سوله‌های سپاه و اماکن ورزشی و آموزشی ازجمله این موارد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص گزارش‌های رسیده از کلات، گفت: حجم خسارات در کلات بسیار بالاست و میزان زیادی از رسوبات به همراه سیلاب در سطح شهر انباشته‌شده، بیش از ۵۰ واحد مسکونی و تجاری دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و همچنین  خسارات زیادی به تأسیسات شهری واردشده است.

شایان فر تأکید کرد: پیش‌ازاین حدود ۸۶ کیلومتر از رودخانه کشف رود لایروبی شده، علاوه بر آن حدود ۱۰ کیلومتر از کال زر کش در منطقه توس ۹۴ طی روزهای اخیر لایروبی و بازگشایی شد و در کل استان، فرمانداری‌ها حوزه‌های آبریز و رودخانه‌ها را به‌طور دائم رصد می‌کنند و به‌محض اینکه سطح آب بالا بیاید اقدامات لازم و تخلیه منطقه را انجام می‌دهند

منبع: فارس
نظرات بینندگان