arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

پارگی رباط شانه معمولا با درد شبانه بروز می‌کند

دبیر اجرایی کنگره منطقه ‌ای ارتوپدی جنوب کشور اظهار کرد: پارگی رباط شانه معمولاً با نشانه‌ هایی همچون درد شبانه شانه بروز می‌کند و درد مبتلایان به این عارضه، معمولا هنگام خواب شدت می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر اجرایی کنگره منطقه ‌ای ارتوپدی جنوب کشور اظهار کرد: پارگی رباط شانه معمولاً با نشانه‌ هایی همچون درد شبانه شانه بروز می‌کند و درد مبتلایان به این عارضه، معمولا هنگام خواب شدت می گیرد.

 

دکتر مسعود حیدرنژاد در آستانه برگزاری کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور بااشاره به نشانه‌ های پارگی رباط شانه و بیماری های مفاصل و مهره ها، گفت: ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و سن بالا از دلایل ابتلا به این بیماری است.

 

به گزارش انجمن جراحان ارتوپدی ایران،وی افزود: درد شانه این افراد معمولاً موقع خوابیدن شدیدتر می‌شود همچنین انجام کار سنگین و استفاده بیش از حد از شانه‌ها، حرکات مختلف می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.

 

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه تشخیص پارگی رباط شانه توسط MRI صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در گذشته برای درمان بیماران از روش‌ های جراحی باز استفاده می ‌شد در صورتی که امروزه برای کاهش آسیب به مبتلایان، از روش‌ های غیر تهاجمی و ارتروسکوپی استفاده می‌ شود که در این روش ها نیاز به باز کردن شانه بیمار نیست و مشکلات مربوطه مفصل های اطراف و چسبندگی‌ های شانه را نیز رفع می‌کند.

 

حیدرنژاد خاطرنشان کرد: همایش سه روزه تازه‌های تشخیص ارتوپدی و تروما از 28 تا 30 فروردین امسال در یزد برگزار می‌شود که حدود 200 نفر در این همایش شرکت کرده و 63 سخنران درباره مطالب مختلف ارتوپدی، تروما و تازه‌های تشخیص به بحث و گفت و گو می‌ پردازند و پنل پرسش و پاسخ نیز پیش بینی شده است.


کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب و مرکز کشور مرتبط با استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر است و علاقه‌مندان سایر استان‌ها از جمله تهران نیز در صورت تمایل می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان