arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

هشدار به ساکنان 250 خانه کالپوش سمنان برای تخلیه

استاندار سمنان از اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای جابجایی کالپوش‌های آسیب‌دیده از رانش زمین به یک منطقه امن خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار سمنان از اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای جابجایی کالپوش‌های آسیب‌دیده از رانش زمین به یک منطقه امن خبر داد.

 علیرضا آشناگر در همایش معاونین استاندار و فرمانداران استان ضمن تجلیل از کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کالپوشی اظهار کرد: استانداری همه توان و تلاش خود را برای کمک به مردم آسیب‌دیده به‌کار می‌گیرد.

نگرانی‌ها در خصوص سد کالپوش رفع می‌شود

وی با اشاره به حادثه رانش زمین در کالپوش از تلاش برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده خبر داد و گفت: در روستای حسین آباد ۳۰۰ منزل مسکونی باید تخلیه شود که تاکنون ۱۴۵ منزل مسکونی تخلیه شده و به ۲۵۰ واحد در معرض خطر نیز هشدار داده شده است.

آشناگر با بیان اینکه جاده دسترسی جدیدی برای این روستا در حال احداث است ادامه داد: تمامی تلاش‌های ستاد مدیریت بحران و همچنین تخلیه منازل مسکونی با هدف حفظ جان مردم منطقه انجام شده است.

اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای جابجایی کالپوش‌ها به منطقه امن

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص سد کالپوش در نزدیکی منطقه‌ای که دچار رانش شده خاطرنشان کرد: نگرانی‌های مردم در خصوص سد، با مطالعاتی که در خصوص این سد انجام می‌شود، به‌زودی برطرف خواهد شد.

استاندار سمنان از پیش‌بینی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جابجایی و اسکان موقت مردم روستای حسین آباد کالپوش در منطقه امن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی فرمانداران برای مدیریت بحران‌ها بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شهرستان‌ها، امکانات و تجهیزات مختلفی دارند که نیاز است فرمانداران برای استفاده بهینه و مطلوب از این موارد، نسبت به تهیه بانک‌اطلاعاتی جامع مدیریت بحران اقدام‌کنند.

آشناگر با بیان اینکه شناسایی بحران و نقاط بحرانی در گستره شهرستان‌ها و ارائه برنامه برای ورود به این مهم، باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد اضافه کرد: امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های لجستیکی شهرستان‌ها باید در کمترین زمان ممکن شناسایی شود تا در مواقع بروز بحران بتوانیم به بهترین‌نحو ممکن از این پتانسیل‌ها بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به تلاش استان سمنان برای کمک‌به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و لرستان ادامه داد: هم‌اکنون نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۶۱ وسیله نقلیه امدادی و تجهیزات راهداری و راهسازی که توسط فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تأمین شده، در حال امداد رسانی به سیل‌زدگان هستند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به درخواست وزارت کشور از استان برای کمک به سیل‌زدگان تصریح کرد: استان سمنان در حال حاضر به عنوان استان معین لرستان، باید با آمادگی کامل نسبت به امدادرسانی، بازسازی و بازگرداندن روال عادی در آن منطقه تلاش کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: شعار امسال، یک شعار بسیار کاربردی برای سیاست‌ها و خط و مشی‌های کلی نظام و دولت است.

آشناگر با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به رونق تولید در داخل خاطرنشان کرد: تأمین امنیت سرمایه گذاری، به رسمیت شناختن رقابت در عرصه اقتصادی و لزوم‌حرکت به سمت رفع موانع قانونی تولید، اقداماتی است که باید توسط دولت در سطح کلان انجام شود.

استاندار اضافه کرد: سال گذشته با تلاش‌هایی که ستاد رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری داشت، واحدهای تولیدی مشکل‌دار در استان از ۴۳ واحد به ۳۲ واحد مشکل‌دار تقلیل پیدا کرد و از طرفی با اجرای ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال استان، رشد مطلوبی در حوزه اشتغال استان تحقق یافت.

فرمانداران اجازه ندهند تا برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشکل ایجاد کنند

وی بر ضرورت ایجاد تعامل و ارتباط فعال و دوسویه با تولید کنندگان با هدف شناخت دقیق از مشکلات آنها تاکید و تصریح کرد: واکاوی و بررسی موانع تولید و مرتفع کردن بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید همچنان در دستور کار فرمانداران قرار داشته باشد.

وی بر لزوم جذب بیشتر سرمایه‌گذاران تاکید کرد و از فرمانداران خواست اجازه ندهند تا برخی دستگاه‌های اجرایی به شیوه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشکل ایجاد کرده و از انگیزه آنان برای سرمایه‌گذاری و تولید بکاهند.

وی ادامه داد: با توجه ویژه و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان، می‌توان فرصت‌های شغلی را بهبود بخشیده و وضعیت معیشت مردم را تقویت کرد ضمن آنکه مسائل و مشکلات امنیتی در سطح شهرستان‌ها نیز از این طریق کاهش خواهد یافت.

آشناگر به نقش و جایگاه مهم فرمانداران اشاره و اظهار کرد: فرمانداران باید برنامه‌ریزی عملیاتی مدون و منظم درحوزه شهرستان و اقدامات آتی را ارائه کنند و ضمن توجه به جلسات اشتغال زایی، از ظرفیت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری نیز برای توسعه صنعت در شهرستان‌ها به بهترین نحو ممکن‌استفاده کنند.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری بر لزوم توجه بیشتر به این صنعت پردرآمد تاکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران باید با استفاده از مشاوران متخصص در حوزه گردشگری، ضمن تبلیغ و اطلاع رسانی ظرفیت‌های موجود، برای توسعه این‌صنعت و رشد و رونق اقتصاد منطقه تلاش کنند.

وی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم وزارت کشور برگزاری انتخابات است و در سال جاری نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم و مشارکت حداکثری‌مردم در این عرصه، از اولویت‌های اصلی، ضروری و مهم‌ما در استان است.

عربده‌کشی‌های دشمن با مشارکت بالای مردم در انتخابات فروکش می‌کند

آشناگر افزود: هرچه مشارکت سیاسی پر رنگ‌شود و مردم در تعیین سرنوشت خود حضور بیشتری پیدا کنند، دشمنان نظام مایوس‌تر شده و از عربده‌کشی دست برخواهند داشت. ضمن آنکه دولت و مسئولین دلگرم‌تر شده و سیاست‌های کلی نظام با سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت.

وی از صندوق‌های رأی، به عنوان محل داوری مردم نام برد و گفت: مردم ایران در این چهار دهه هر زمانی که احساس کردند باید در عرصه حضور پیدا کنند، غفلت نکردند.

آشناگر با اذعان به اینکه فرمانداران مأمور به تکلیف بوده و مأمور به نتیجه نخواهند بود اضافه کرد: باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی‌طرفانه مهیا شویم.

وی با بیان اینکه هر آنکه مردم انتخاب کنند حتماً انتخاب اصلح است تصریح کرد: معنای کامل و واقعی دموکراسی نیز چیزی جز احترام به این انتخاب مردم نیست.

استاندار از فرمانداران استان خواست در برگزاری انتخابات، از همکاران و افراد مجرب، پخته و کارآزموده استفاده کنند و امکانات لجستیک و آموزشی خود را تقویت کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان