arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

۱۴۴ روستای خوزستان درگیر سیلاب هستند

رئیس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان گفت: با توجه به گستردگی سیلاب اخیر جمعیتی معادل ۸۰ هزار نفر درگیر سیلاب خوزستان هستند و تاکنون ۱۴۴ روستا در خوزستان به‌صورت محاصره در سیلاب، یا آب‌گرفتگی و یا قطع راه ارتباطی درگیر سیلاب هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان گفت: با توجه به گستردگی سیلاب اخیر جمعیتی معادل 80 هزار نفر درگیر سیلاب خوزستان هستند و تاکنون 144 روستا در خوزستان به‌صورت محاصره در سیلاب، یا آب‌گرفتگی و یا قطع راه ارتباطی درگیر سیلاب هستند.

به گزارش فارس، سید علی بحرینی مقدم رئیس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیلاب اخیر جمعیتی معادل 80 هزار نفر درگیر سیلاب خوزستان هستند و تاکنون 144 روستا در خوزستان به‌صورت محاصره در سیلاب، یا آب‌گرفتگی و یا قطع راه ارتباطی درگیر سیلاب هستند.

وی افزود: 91 اردوگاه اسکان اضطراری به‌صورت رسمی در حال خدمت‌رسانی هستند و حدود 39 هزار نفر روستاها را تخلیه کردند و در اردوگاه‌های اسکان اضطراری ساکن شدند که اکنون بالغ‌بر 22 هزار نفر در اردوگاه‌ها ساکن هستند.

رئیس ستاد پشتیبانی، امدادرسانی و اسکان سیل‌زدگان خوزستان عنوان کرد: برخی ناهماهنگی‌های ایجادشده به دلیل گستردگی حوزه متأثر از سیل است و به‌تدریج در روزهای گذشته خدمات‌رسانی منظم‌تر و کامل‌تر شد.

وی گفت: بر اساس تقسیم وظایف کار پخت و توزیع غذای گرم در قالب مواکب بر عهده سازمان بازسازی عالیات است و خیرین کمک‌های خود را در قالب وسایل بهداشتی و شوینده در اختیار نهادها قرار دهند.

بحرینی مقدم با اشاره گرم شدن هوا در روزهای آینده، اظهار کرد: اکنون بیش از 20 هزار چادر اسکان وجود دارد که امکان قرار دادن وسایل سرمایشی برای همه آن‌ها وجود ندارد و در صورت تغییر اسکان اضطراری به اسکان موقت از فضاهای سرپوشیده، مدارس، اردوگاه‌ها و پادگان‌ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: وسایل سرمایشی ازجمله اقلامی است که خیرین می‌توانند در تهیه آن کمک کنند و اعلام نیاز در این خصوص به استان‌های معین و ستاد مدیریت بحران کشور ارسال شد.

نظرات بینندگان