arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

آخرین وضعیت خسارات بارندگی در سیستان و بلوچستان/ تلفات جانی نداشتیم/8 محور مسدود است

به دنبال شروع بارندگی‌های رگباری از روز گذشته در سیستان و بلوچستان، 8 محور مسدود و مدارس اکثر شهرستان‌های این استان تعطیل اعلام شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین وضعیت خسارات بارندگی در سیستان و بلوچستان/ تلفات جانی نداشتیم/8 محور مسدود استرگبار و رعد و برق، تند باد شدید و احتمال صاعقه در استان سیستان و بلوچستان از روز گذشته آغاز شده است.

شب گذشته رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق باعث آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی شد.

8 محور فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی، 8 محور فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است.

ابراهیم جاوشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اسپکه- فنوج، نیکشهر- بنت، جلگه - چاه اسحاق، چاهان- زراباد،ایرانشهر- خیرآباد، ایرانشهر- مهرستان، دلگان- ذهکلوت و
 فنوج- رمشک در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: پس از فروکش کردن آب اقدامات بازگشایی محورها آغاز می‌شود.

فردا مدارس9 شهرستان‌ سیستان و بلوچستان تعطیل است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل تداوم بارندگی و جاری شدن سیلاب، فردا مدارس هیرمند، نیمروز، نیکشهر، ایرانشهر، فنوج، قصرقند، دلگان، زابل، بنجار، چابهار و منطقه دشتیاری تعطیل است.

علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به دلیل تداوم بارندگی در ساعات آینده وجاری شدن سیلاب، باتوجه به ضرورت حفظ جان دانش آموزان و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار ستاد بحران شهرستان دوشنبه ۲۶ فروردین تمامی مدارس شهری و روستای منطقه دشتیاری در صبح وظهر تعطیل اعلام شد.

وی از تعطیلی تمامی مدارس شهری و روستایی شهرستان چابهار در همه مقاطع تحصیلی در دو شیفت برای فردا دوشنبه مورخ ( ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ) خبر داد.

مرادی از حجم زیاد بارندگی در مناطق روستایی و عشایری و طغیان رودخانه های محلی و فصلی و انسداد برخی محورهای مواصلاتی وسیلابی شدن برخی مسیل ها خبر داد و گفت: مدارس همه مقاطع تحصیلی این شهرستان در شیفت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۶ فروردین ماه تعطیل اعلام می‌شود.

وی گفت: فردا در زابل و بنجار و هیرمند و نیمرور، قصرقند، نیز مدارس در تمامی مقاطع و مدارس شیفت صبح فنوج و نیکشهر و ایرانشهر تعطیل اعلام شده است.

سامانه بارش‌زا فردا بتدریج از سیستان و بلوچستان خارج می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، روز دوشنبه نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.

همچنین در سایر سیستان و بلوچستان نقاط رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.

تلفات جانی گزارش نشده است

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه اظهار کرد: اگرچه به دنبال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها به زیرساخت‌ها خسارت وارد شده است اما تلفانی جانی تا این لحظه گزارش نشده است.

بارش باران در 110 نقطه سیستان و بلوچستان

بنا بر اعلام هواشناسی، گزارش باران که از بیش از 110 ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان تا صبح امروز -یکشنبه 25 فروردین‌ماه- دریافت شده نشان می‌دهد بیشینه بارش‌ها با 42 میلی متر مربوط به «چاه‌رحمان» از توابع زاهدان است.

نظرات بینندگان