arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

سیلاب راه ارتباطی 43 روستای جنوب کرمان را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: بارش شدید باران و سیلاب راه ارتباطی 43 روستا را در هفت شهرستان جنوب کرمان مسدود کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیلاب راه ارتباطی 43 روستا ی جنوب کرمان را مسدود کردمسعود جمیلی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین سیلاب به 267 راه ارتباطی روستایی خسارت هنگفتی وارد کرد. 
وی با اشاره به اینکه بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب سبب تخریب 36 آبنما در محورهای ارتباطی جنوب کرمان شده است ، تصریح کرد: هم اکنون به علت طغیان رودخانه ها و حرکت سیلاب در بستر رودخانه هفت آبنما در منطقه جنوب کرمان قطع شده است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان به تخریب 9 دستگاه پل در حوزه شهرستان های جیرفت و رودبار جنوب اشاره کرد و گفت: تخریب دستک ها، دریواسیون ها و نشست کوله ها باعث صدمه به دال پل ها در محورهای ارتباطی جنوب استان شده است. 
وی اظهار داشت: با توجه به حجم بارندگی ها و عدم دسترسی به مناطق کوهستانی تاکنون با اعلام گشت های راهداری به 526 کیلومتر راه روستایی بین 30تا90 درصد خسارات وارد شده است .
جمیلی با بیان اینکه این بارندگی ها تا رو زدوشنبه در حوزه جنوب کرمان ادامه دارد، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده 185 نیرو راهداری با 130 دستگاه سبک و نیمه سنگین و سنگین فعال هستند. 
وی از مرمت ابتدایی محورهای آسیب دیده با اعزام دستگاه های راهداری خبر داد و افزود: با توجه به ادامه بارندگی ها، ادامه تیغ زنی، بازگشایی و مرمت محورهای آسیب دیده با جدیت از فردا آغاز خواهد شد. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مردم و رانندگان خواست در صورت نیاز به تردد و سفر در محورهای ارتباطی جنوب کرمان حتما وضعیت راه ها را از طریق تماس با سامانه 141 مرکز مدیریت راه ها جویا شوند

نظرات بینندگان