arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
رئیس شورای شهرستان نیکشهر:

۲۱۱ روستای نیکشهر در محاصر سیلاب قرار دارند / تلفن ۸۰ روستا قطع است

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ روستای در بخش‌های تابعه این شهرستان از صبح روز یکشنبه تاکنون در محاصر سیلاب قرار دارند و به دلیل قطعی تلفن در بیش از ۸۰ روستا اطلاعی از میزان خسارت‌های احتمالی مالی و جانی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ روستای در بخش‌های تابعه این شهرستان از صبح روز یکشنبه تاکنون در محاصر سیلاب قرار دارند و به دلیل قطعی تلفن در بیش از ۸۰ روستا اطلاعی از میزان خسارت‌های احتمالی مالی و جانی نیست.

عبدالباسط بلوچزهی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی سبب قطعی ارتباط تلفنی در دهستان‌های چاهان، توتان مهمدان، مهبان و سایر نقاط روستایی شده است.
وی افزود: این ۲۱۱ روستا در چهار بخش بنت، مرکزی، آهوران و لاشار قرار دارند.
رئیس شورای اسلامی نیکشهر تصریح کرد: شهرستان نیکشهر در مجموع ۳۹۵ روستا و حدود ۱۴۱ هزار نفر جمعیت دارد که همه آن‌ها درگیر سیل، بارندگی و طغیان رودخانه‌ها هستند.
وی بیان کرد: پایه‌های پل رودخانه رشکی در محدوده شهر نیکشهر به دلیل سهل انگاری پیمانکار آسیب دیده و هم اینک تردد بر روی آن و همچنین پل رودخانه گُنگ ممنوع و سبب سرگردانی صد‌ها مسافر و خودرو شده است.
وی بیان کرد: بارندگی ۸۶ میلیمتری در روستای هیچان و بارش‌های پراکنده در تمام نقاط شهری و روستایی خسارت‌های زیادی را به واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و به ویژه راه‌ها وارد کرده و نیاز است خسارت‌های آن‌ها بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر از گرفتار شدن سه نفر در محاصره سیلاب محدوده روستای رخشان و کورینگ دهستان چاهان خبر داد و افزود: ستاد مدیریت بحران برای نجات جان این سه نفر تلاش و کوشش نماید.
بلوچزهی با اشاره به آبگرفتگی معابر و خانه‌های مردم نقاط شهری و روستایی خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار است فکری به حال مشکلات و گرفتاری مردم کنند.
وی به تعطیلی مدارس در سطح شهرستان نیکشهر اشاره کرد و افزود: بیشتر مدارس فاقد استحکام و فرسوده هستند و اگر تعطیل نشوند شاهد خسارت‌های جانی به دانش آموزان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌ها سبب مسدود شدن مسیر نیکشهر- بنت، چاهان- زرآباد ونیکشهر، نیکشهر- داروکان، هیچان- گوچینک و مناطق گرگان، گو، مکی و هنزم زیردان شده است، خاطرنشان کرد: همه این مسیر‌ها فاقد پل هستند و تا فروکش کردن آب هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد.
وی گفت: به دلیل ریزش کوه مسیر ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر و چابهار بسته شده است و نیرو‌های راهداری برای بازگشایی مسیر‌ها در حال تلاش هستند.
وی از قطعی تلفن در بیش از ۸۰ روستای نیکشهر خبر داد و افزود: نبود تلفن و مسدود بودن راه‌ها نگرانی‌ها را برای هرگونه احتمال خسارت جانی و مالی بیشتر کرده و امداد هوایی نیز وجود ندارد تا به مناطق کوهستانی و روستایی سرکشی کند.
به گزارش ایرنا، نیکشهر از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان‌های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان‌های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، چانف به مرکزیت آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال ۱۳۹۵، ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نظرات بینندگان