arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰

وزیر اقتصاد: برخی صندوق ها با نام ائمه، رباخواری می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه با نام 'ائمه اطهار' کار ربوی انجام می‌دهند، گفت: اگر بانکی قرار است به عملیات قرض‌الحسنه مبادرت کند باید صندوق قرض‌الحسنه ایجاد کند.

 به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سید شمس‌الدین حسینی امروز در همایش ملی بررسی بانکداری اسلامی در تامین مالی در تهران، تامین مالی را موضوعی اساسی و یکی از الزامات دسترسی به نرخ رشد اقتصادی 8 درصد، بیکاری 7 درصد، تورم تک رقمی و توزیع عادلانه‌تر درآمد اعلام کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه براینکه کاهش هزینه تمام شده باید به سمت استفاده از روش‌های کاهش هزینه تامین مالی برویم ، افزود: به دنبال تحول در نظام تامین مالی هستیم.

به گفته وی، تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا بزرگترین اقدام در نظام بانکداری کشور بود که موجب بسته شدن بانکداری ربوی شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت بر لزوم پرهیز از ربا در نظام مالی اسلامی تاکید کرد و افزود: هر مدل تامین مالی باید نیازهای توسعه‌ای، سرمایه‌ای،‌ عمرانی، فعالیت‌های اقتصادی و نیازهای اجتماعی را پوشش دهد.

حسینی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی با انگیزه سود انجام می‌شود و کارهای توسعه‌ای و زیربنایی مولفه‌هایی فراتر از سود را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: توسعه و ترویج قرض‌الحسنه طی سالهای اخیر در مدیریت اقتصادی دولت مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال 86 در حدود 35 درصد منابع صرف تسهیلات قرض‌الحسنه شده است، گفت: این رقم هم اکنون به 68 درصد رسیده؛ یعنی بیش از دو برابر شده است.

وی همچنین عنوان کرد:‌ نسبت کل تسهیلات قرض الحسنه به کل تسهیلات نظام بانکی 4درصد است که این رقم باید به 10 درصد افزایش یابد.

حسینی بر شفاف سازی منابع قرض‌الحسنه که در بسته‌های پولی نیز اشاره شده است، تاکید کرد و گفت: همچنین نظارت بر عملکرد منابع قرض‌الحسنه باید بیشتر شود.

وی گفت: براساس بسته سیاستی نظارتی سالجاری نظام بانکی ،اگر قرار است بانکی به عملیات قرض‌الحسنه مبادرت کند باید صندوق قرض الحسنه ایجاد کند و این موضوع مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وزیر اقتصاد نسبت به عملکرد برخی صندوق‌های قرض‌الحسنه که با نام‌های "ائمه اطهار" کار ربوی انجام می‌دهند، انتقاد کرد و گفت: شورای پول و اعتبار ، بانک مرکزی و نهاد ناظر پولی باید نسبت به این گونه مسایل دغدغه داشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
0
11
آقاي وزير احسن چه زود متوجه موضوع شديد؟؟؟؟؟؟
اکبر حاج محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
1
0
با سلام و احترام
ضمن تشکر از اظهارات وزیر محترم در دفاع از اسلام و جلوگیری از رباخواری،بد نیست که وزیر محترماندکی هم بفکر کنترل گرانی و تورم و بیکاری و .....و کاهش ارزش پول باشندو جلوی فساد های مالی را هم بگیرند.در اینصورت خود بخود ربا خواری شیوع پیدا ننموده و ازاسلام هم در عمل دفاع خواهد شد.موسسه های با نام ائمه هم بر اساس کاهش ارزش پول ملی دست به این کار میزنند که بنظر منطقی تر از بانکهای دولتی در حال ورشکستگی عمل میکنند.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
1
به نظر شما بانک ها یه خورده ربا نمی گیرند؟؟؟
وام 18 میلیونی را باید 36 میلیون پرداخت کنی باقیمانده اش می شود چه ؟؟؟
ان شاء الله که ربا نیست
نظرات بینندگان