arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

قوی ترین باتری های تلفن همراه جهان در اختیار کاربران سامسونگ خواهد بود/ رونمایی از تراشه های فوق سریع تا سال 2020

شرکت سامسونگ در تدارک ساخت قوی ترین باتری هایی است که کاربران تلفن همراه تا کنون مشاهده کرده اند. این باتری ها درواقع متشکل از تراشه هایی فوق سریع هستند که قرار است تا سال 2020 روند استفاده از تلفن همراه را سریع تر و ساده تر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شرکت سامسونگ در تدارک ساخت قوی ترین باتری هایی است که کاربران تلفن همراه تا کنون مشاهده کرده اند. این باتری ها درواقع متشکل از تراشه هایی فوق سریع هستند که قرار است تا سال 2020 روند استفاده از تلفن همراه را سریع تر و ساده تر کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سامسونگ هم اکنون در خط تولید خود پردازنده های 7nm و 5nm را تولید می کند.. پردازنده هایی که قرار است نسل بعدی تلفن همراه را متحول کنند.

پیشرفت پردازنده  روز به روز رقابتی تر و سخت تر می شود اما سامسونگ می گوید که طی سال آینده تراشه هایی تولید خواهد کرد که عمر باتری بیشتر را در کنار سرعت بالاتر به کاربران هدیه می دهد. بر این اساس قطعات الکترونیکی تراشه در قالب ترانزیستورها به طور پیوسته کوچکتر می شوند و گام بعدی در راستای قانون Law Moore است، یعنی؛ کاهش اندازه یک ترانزیستور از 7 نانومتر  به 5 میلیارد مترمربع ( 5 نانومتر ).

اگر اعداد و توضیحات بالا کمی پیچیده است یا گیجتان کرده به این مثال توجه کنید که این ابعاد بسیار ظریفند و به این معنا هستد که حدود 2000 قالب در این ابعاد می تواند در عرض یک تار موی انسان جای گیرد.

قرار است این تراشه ها با افزایش سرعت 10٪ یا صرفه جویی 20٪ در قدرت همراه شود و به این علت این موضوع نه تنها برای کمپانی کره ای سامسونگ مهم است، بلکه برای شرکت های فعال در حوزه تولید تراشه مثل کوالکام نیز حائز اهمیت است. شاون هان، معاون ارشد شرکت سامسونگ در حوزه تولید محصولات، گفت: "برای تولید کامل این تراشه ها، ما انتظار داریم که تا سه ماهه دوم سال 2020  روند تولید را آغاز کنیم."

در حال حاضر اینتل تنها  شرکت مستقلی است که تراشه هایی 10nm را تولید می کند. البته  سامسونگ در حال ساخت تراشه هایی با فناوری 7 نانومتری است. فرایند تولیدی که در گوشی های سرشناسی مثل گلکسی S10 سامسونگ استفاده می شود. اما در کنار این خبرهای جالب نمی توانیم فراموش کنیم که این پیشرفت ها با افزایش قیمت ها نیز همراه است. درواقع، هرچند سازندگان پردازنده همچنان به پیشرفت تکنولوژی تولید ادامه می دهند، اما مشتریان لزوما به سرعت با این تغییرات حرکت نمی کنند.

 

 

نظرات بینندگان