arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸

ظریف: در مورد ادلب نگرانی جدی داریم

محمد جواد ظریف، پس از دیدار با ولید معلم، همتای سوریه‌ای خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ادلب گفت: ما در مورد وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم و حتماً ایران، ترکیه و روسیه باید به تعهدات خود در مورد این موضوع عمل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: مردم سوریه با مقاومت خود منطقه را از یک خطر جدی نجات دادند

محمد جواد ظریف، پس از دیدار با ولید معلم، همتای سوریه‌ای خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ادلب خاطر نشان کرد: ما در مورد وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم و حتماً ایران، ترکیه و روسیه باید به تعهدات خود در مورد این موضوع عمل کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان اینکه یکی از این تعهدات خلع سلاح گروه‌های تروریستی در این منطقه و خارج کردن آن‌ها از ادلب است، تصریح کرد: گروه تروریستی النصره برای مردم ادلب و مردم نقاط اطراف این منطقه، یک تهدید جدی است و ما کشور‌های عضو آستانه موظف هستیم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم و من در سفر به ترکیه این موضوع را دنبال می‌کنم.

این دیپلمات ارشد کشورمان، با بیان این که در مورد همکاری‌های اقتصادی، گفتگو‌های خوبی بین مقامات دو کشور ایران و سوریه انجام شده و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه‌های دولتی و خصوصی اتخاذ شده است، اظهار کرد: در مورد بحث ترانزیت بین ایران، سوریه و عراق نیز بحث‌های خوبی در جریان سفر آقای روحانی به عراق و همچنین سفر آقای عادل عبدالمهدی به ایران صورت گرفت و ما امیدواریم این اقدامات در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه و منافع مردم منطقه به خصوص ایران، سوریه و عراق باشد.

ظریف در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره دیدار وی با بشار اسد نیز گفت: گفت‌وگوی خیلی خوبی با جناب رئیس جمهور اسد داشتیم. درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین چگونگی ادامه پیش بردن مذاکرات در روند صلح آستانه و همکاری دوجانبه میان ایران و سوریه گفتگو کردیم؛ ما همیشه در کنار مردم سوریه بوده‌ایم و به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم تا شرایط اقتصادی را در اینجا (سوریه) و ایران بهبود ببخشیم و فکر می‌کنم از طریق همکاری شرایط زندگی را برای هر دو ملت ارتقا ببخشیم.

وی افزود: ما همچنین باید باهم در سطوح مختلف بین‌المللی در روند صلح آستانه همکاری کنیم و همچنین درباره پیش‌برد شرایط و حل‌وفصل سیاسی در سوریه مذاکره خواهیم کرد.

ظریف در ادامه گفت: من همچنین با همتای خود، ولید معلم درباره این که چطور بتوانیم در روند آستانه پروسه سیاسی را پیش ببریم و اینکه در کمیته قانونی مذاکرات صلح آستانه چه اتفاقی باید بیافتد، گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتم؛ بنابراین به کار کردن بر روی این مسئله هم با سوریه و هم با شرکای دیگر خود در روسیه و ترکیه که گروه آستانه را با ما تشکیل می‌دهند و هم با دیگران امیدوارم تا شرایط مردم سوریه و صلح و امنیت خاورمیانه احیا شود.

نظرات بینندگان