arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

ایران اولین کشور گردشگر فرست به تایلند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر تایلند می‌گوید ایران اولین کشور از نظر تعداد گردشگران ورودی به تایلند محسوب می‌شود. او که نگران تاثیر سیل و زلزله اخیر این کشور بر صنعت توریست کشورش است در گفتگو با رسانه‌ها از اوضاع مناسب تایلند خبر می‌دهد. اقدامی که‌هیچگاه درمیان متولیان گردشگری داخلی مشابه آن را ندیده‌ایم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سفیر تایلند در ایران با حضور در میان خبرنگاران وضعیت گردشگری تایلند را پس از وقوع سیل مناسب توجیه کرد و از رسانه ها خواست تا این موضوع را به اطلاع گردشگران برسانند این درحالی است که تابه حال چنین جلساتی از سوی متولیان گردشگری ایرانی در تایلند برگزار نشده است. تایلند یکی از مقاصد مهم گردشگران ایرانی است . از سوی دیگر برای مقامات گردشگری تایلند نیز ایران یکی از مهمترین کشورهای گردشگر فرست به این کشور محسوب می شود به نحوی که در سال 2010 میلادی 160هزار ایرانی به تایلند سفر کردند و حدود 14 / 2 درصد از کل درآمد خالص ملی تایلند در بخش گردشگری را به خود اختصاص دادند.

طبق گفته سفیر تایلند در ایران ورود گردشگران ایرانی به تایلند در سال گذشته 30 تا 40 درصد رشد داشته است و این مبلغ، یک‌دهم هزینه‌ کشورهای خاورمیانه در تایلند است. بنابراین ایران اولین کشور از نظر تعداد گردشگران ورودی به تایلند محسوب می شود.

از آنجایی که گردشگران ایرانی صنعت گردشگری تایلند را در چند سال اخیر رونق داده اند، احتمال اینکه وقوع سیل و حوادث غیر مترقبه در تایلند باعث رکود ورود گردشگران ایرانی به این کشور شود، مقامات گردشگری تایلند را نگران کرده است این مسئله باعث شد تا بعد از ظهر روز گذشته سفیر تایلند برای رسانه هایی که در بخش گردشگری فعال هستند، نشست خبری برگزار و اعلام کند که این کشور پس از بحران سیل آماده جذب گردشگران ایرانی است و هیچ نگرانی درباره تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری تایلند وجود ندارد.

چایرات سیریوات گفت: تنها بخش سافاری این کشور و یکی دو مرکز گردشگری و اقامتی در بانکوک تعطیل هستند.  گردشگران می توانند وارد سایت وزارت گردشگری تایلند شده و از اطلاعات به روز آن اگاه شوند.

وی ادامه داد: برخی از رسانه های خارجی درباره شیوع بیماری های واگیردار در تایلند خبر داده اند که این موضوع توسط وزارت بهداشت تایلند تکذیب شده است چرا که هیچ نمونه بیماری واگیرداری نه تنها در میان گردشگران بلکه در میان مردم محلی نیز گزارش نشده است همچنین اسناد و مدارک و ابلاغیه های آن نیز در سایت وزارت بهداشت تایلند به نمایش گذاشته شده است.

در این نشست هومر برقانی، یکی از مسئولان گردشگری وزارت تایلند در ایران گفت: در وزارت گردشگری تایلند بخشی به نام نهاد گردشگری وزارت جهانگردی وجود دارد که وظیفه آن اشاعه گردشگری تایلند در کشورهای مختلف و حمایت از بخش خصوصی هر کشور در زمینه تبادل گردشگری است به همین دلیل است که پس از وقوع سیل در این کشور، این وزارت خانه تصمیم گرفته است که در تمامی کشورهایی که نقش بسزایی در رونق گردشگری آن دارند نشست های خبری برگزار کرده و درباره وضعیت گردشگری آن شفاف سازی کند.

تلاش تایلندی ها برای جذب کردن اعتماد دوباره گردشگران به وضعیت گردشگری این کشور با استفاده از روشهایی مانند برگزاری نشست های خبری، همایش ها و ارائه توضیحات تکمیلی به آژانسداران فعال در کشورهای هدف درحالی است که در سازمان متولی این صنعت در ایران یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  حتی یک جلسه برای شفاف سازی وضعیت گردشگری ایران پس از وقوع هر گونه بلایای طبیعی، جنگ تحمیلی و اتفاقات داخلی در کشورهای هدف گردشگری برگزار نکرده است تا حداقل به نوعی تبلیغات سو درباره ایران را خنثی کند.

بارها و بارها کارشانسان گردشگری برنامه نداشتن سازمان متولی برای تبلیغات گردشگری ایران در کشورهای هدف و حتی در داخل کشور را به مسئولان دولتی گوشزد می کنند اما هیچ گاه نتیجه ملموسی را نمی گیرند به نحوی که آنها معتقدند که در ایران تبلیغات پفک نمکی بیشتر از تبلیغات گردشگری است!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نمکدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
0
هووووووووووووووووورررررررررررررررررررررراااااااااااااااااااااااااااا
بالاخره تو یه چیز اول شدیم.
نظرات بینندگان