arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

تسهیلات جدید نیروهای مسلح برای سربازان مناطق سیل‌زده

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح از تسهیلات جدید این ستاد برای سربازان مناطق سیل‌زده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح از تسهیلات جدید این ستاد برای سربازان مناطق سیل‌زده خبر داد.

سردار موسی کمالی در حاشیه جشنواره سرباز جوان که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار می‌شد با اشاره به حضور سربازان در مناطق سیل‌زده گفت: سربازان نیروهای مسلح پیش قراول امنیت و دفاع و در حوادث مختلف هستند و قبل از هر سازمانی در مناطق حادثه‌دیده حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز چندین هزار سرباز در مناطق سیل‌زده در کمال مظلومیت حضور دارند و کسی آنها را نمی‌بیند اما آنها در حال کمک‌رسانی هستند در حالی که تعدادشان از همه افرادی که برای امداد رسانی در این مناطق حضور دارند بیشتر است اما دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در مرحله اول وقوع سیل اعزام سربازان و مشمولان را در سه مرحله به مدت دو ماه به تعویق انداختیم و به نیروهای مسلح اجازه دادیم که به تشخیص خود اعزام این مشمولان را به آینده موکول کنند همچنین با توجه به اینکه ممکن بود برخی سربازان عمدا یا سهوا با توجه به این شرایط غیبت کنند دستور دادیم تا یک ماه مرخصی اضطراری برای آنها در نظر گرفته شود.

تاکید کرد: در مرحله بعد بررسی می‌کنیم و برای سربازانی که خانواده‌هایش در مناطق سیل‌زده با مشکل مواجه شده‌اند، تسهیلاتی از جمله انتقال به محل سکونت معافیت و بخشودگی از خدمت را نیز در نظر می‌گیریم. این تسهیلات بخشی در اختیار مقام معظم رهبری و بخشی از آن در اختیار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و این تصمیمات نیز توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شده و اجرایی می‌شود.

سردار کمالی در خصوص جریمه مشمولان غائب نیز گفت: دیگر هیچ ثبت‌نامی در خصوص پرداخت جرایم مشمولان غایب نیز در پلیس به اضافه 10 صورت نمی‌گیرد و زمان ثبت‌نام به پایان رسیده است به جز کسانی که تا تاریخ 29 اسفند 97 هشت سال غیبت‌شان کامل می‌شود می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند و مابقی افراد نمی‌توانند دیگر از این فرصت برای پرداخت جریمه مشمولان غایب استفاده کنند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان