arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

فاجعه يزد در انتظار كارگران تمام كشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر اجرایی خانه کارگر مشهد گفت: سپردن بازرسی کار به بخش خصوصی، مي‌تواند باعث مشکلات زیادی مشابه حادثه اخیر انفجار كوره كارخانه فولاد غدير يزد شود.

حسین رسولی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، واگذاری این بخش از وظایف وزارت کار به بخش خصوصی را به زيان کارگران توصيف كرد و گفت: دولت با اين كار باعث تشديد سوء ظن كارگران خواهد شد.

او یاد آور شد: با توجه به حادثه پیش آمده در فولاد غدیر یزد و کشته شدن تعدادی از کارگران زحمت کش و سایر حوادث اینچنینی، انتظار می‌رود بازرسان کار در انجام ماموریت‌های این چنینی موثرتر عمل کنند.

رسولی با اشاره به زمزمه‌هايي مبني بر واگذاري برخي از وظايف بازرسي كار يه بخش خصوصي، افزود: سپردن بازرسی کار به بخش خصوصی با توجه به اینکه تعهدی به بازرسی ندارند، مي‌تواند باعث مشکلات زیادی مشابه حادثه اخیر انفجار كوره كارخانه فولاد غدير يزد شود.

او با توجه به اینکه هر کاری را نمی توان به بخش خصوصی واگذار كرد، تصریح کرد: کارهایی که با جان و زندگی مردم سر و کار دارد ، نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

این فعال کارگری ادامه داد: در مملکتی که وضعیت کار و تولید به گونه ای است که حوادث زيادی مانند آنچه در يزد اتفاق افتاد رخ می دهد، وزات کار بجای خصوصی کردن بازرسی کار بايد به استخدام عده‌ای از افراد تحصیلکرده دلسوز و حقوق‌دان اقدام کند تا به وضعيت ايمني کارگران نظارت کنند.

او تاکید کرد: با خصوصی کردن بازرسی کار و واگذاری آن به کاریابی ها بازرسی دقیقی صورت نمی گیرد و به همين دليل جامعه کارگری مخالف خصوصی سازی است.
نظرات بینندگان