arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

احمدی نژاد: قدرت‌های زیاده خواه ایران و روسیه را مانعی در برابر خود می‌دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و روسیه می‌توانند کشورهای مقتدر و موثری در مناسبات جهانی باشند، گفت: برخی قدرت‌های زورگو و زیاده خواه کشورهایی همچون ایران و روسیه را مانعی در برابر خود می‌دانند و از اینکه این دو کشور قدرتمند و پیشرفته باشند در هراس بوده و به روشهای مختلف به دنبال ایجاد مانع در مسیر حرکت دو کشور و سایر ملت‌های مستقل هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد، در دیدار لوون جاگاریان سفیر جدید روسیه در ایران، رئیس جمهور روابط تهران-مسکو را ممتاز، گسترده و روبه گسترش دانست و گفت: شرایط کنونی جهان ایجاب می‌کند که دو کشور مناسبات و همکاری‌های خود را در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به صورت حداکثری ارتقاء دهند.

رئیس جمهور با تاکید برضرورت نگاه راهبردی در ارتقا سطح روابط دو کشور، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش بیش از پیش روابط با روسیه استقبال کرده و از هر آنچه که در ارتقاء روابط میان دو کشور تاثیر گذار باشد، پشتیبانی می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام استکبار برای انجام کارهای سلطه طلبانه خود به هیچ حدی قانع نیست، اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند همه ملت‌ها و کشور‌ها را تحت سیطره خود درآورند و تمام جریانات و منابع اقتصادی و حتی حاصل کار و تلاش ملت‌ها و حق حاکمیت ملی کشور‌ها نیز در اختیار آن‌ها باشد تا بتوانند در امور داخلی کشور‌ها به راحتی دخالت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کسانی که برای حقوق مردم خود هیچ احترامی قائل نیستند، داعیه دار حقوق بشر، دموکراسی و آزادی برای سایر ملت‌ها شده‌اند، گفت: کسانی که با روش‌های پیچیده، حقوق اساسی مردم خود را مخدوش و پایمال می‌کنند و در قالب چند حزب خود را بر مردم کشورشان تحمیل کرده‌اند، در هر کشوری که انتخاباتی برگزار می‌شود، با ادعای دفاع از حقوق ملت‌ها بلافاصله سلامت انتخابات را زیر سوال برده و مردم را تحریک کرده و مشکلات فراوانی ایجاد می‌کنند؛ چرا که نمی‌خواهند ملت‌ها و کشور‌ها پیشرفت کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه با قدردانی از مواضع روسیه در شورای حکام آژانس انرژی اتمی و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قبال تحرکاتی که آمریکا و متحدینش علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند، گفت: بی‌تردید آن‌ها در آینده نمونه‌ای از همین فعالیت‌ها را در قبال سایر کشور‌ها بویژه روسیه هم انجام خواهند داد چرا که اگر به آن‌ها فرصت داده شود، ناتو را تا قلب پایتخت‌های ما پیش خواهند آورد.

رئیس جمهور افزود: استعمارگرانی که ۴۰۰ سال جهان را غارت کردند، امروز به شیوه‌ای جدید‌‌ همان مسیر را ادامه می‌دهند و در چنین شرایطی باید در نقطه مقابل آن‌ها در کنار یکدیگر باشیم و با خودباوری در مسیر پیشرفت و اقتدار ملتهای خود حرکت کنیم و لازمه آن همکاریهای مشترک و رایزنی‌های مستمر و نزدیک در تمامی سطوح است.

احمدی‌نژاد مجموعه نیروگاه بوشهر را نماد همکاری مشترک تهران – مسکو دانست و گفت: افتتاح نهایی این نیروگاه در آینده‌ای نزدیک، پیامی برای سایر ملت‌ها و عاملی مهم در تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور در بخش‌های مختلف است.

لوون جاگاریان سفیر جدید روسیه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان، روابط ایران و روسیه را دوستانه و در سطح بالا و گسترده‌ای برشمرد و گفت: تهران و مسکو نسبت به مسائل جهانی رویکرد یکسانی دارند و ما آماده گسترش روزافزون این روابط ثمر بخش هستیم.
نظرات بینندگان