arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

ضبط مهماتی از هیئت دیپلماتیک اروپایی در مرزهای لیبی و تونس

وزیر دفاع تونس اعلام کرد: یک سری سلاح و مهماتی که اروپایی‌ها از جمله فرانسوی‌ها در پوشش هیئت دیپلماتیک حمل می‌کردند را در مرز بین لیبی و تونس کشف و ضبط کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع تونس تاکید کرد: یک سری سلاح و مهماتی که اروپایی‌ها از جمله فرانسوی‌ها در پوشش هیئت دیپلماتیک حمل می‌کردند را در مرز بین لیبی و تونس کشف و ضبط کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، عبدالکریم الزبیدی، وزیر دفاع تونس در اظهارات مطبوعاتی گفت، نخستین گروه متشکل از ۱۱ تن با پاسپورت‌های دیپلماتیک وارد لیبی شده و تلاش داشتند از طریق دریا و به وسیله دو قایق وارد تونس شوند. ارتش تونس هم آنها را در زمان ورود به جنوب شرق کشور رصد کرده بود.

وی به ضبط سلاح و مهمات در این عملیات اشاره کرده اما درباره بازداشت این اشخاص یا تابعیت آنها اظهارنظری نکرد.

الزبیدی از ضبط سلاح و مهمات دیگر که در اختیار گروه دوم بود، خبر داد؛ مهماتی که با پوشش دیپلماتیک در مرزهای زمینی تونس و لیبی منتقل می‌شد.

وی گفت، آنها ۱۳ فرانسوی بودند که می‌خواستند از مرزها عبور کنند اما درباره بازداشت و عدم بازداشت آنها اظهارنظری نکرد.

سفارت فرانسه در تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد، کارمندان سفارت فرانسه در لیبی دائما بین تونس و طرابلس در رفت‌ و آمد هستند. یکی از این ترددها به صورت زمینی روز یکشنبه صورت گرفت و تعدادی از اعضای یگان محافظان امنیتی سفیر فرانسه در لیبی را شامل می‌شد. در این بیانیه آمده است، این تردد ضمن رایزنی با مقامات تونسی حاصل شد و برای شمارش تجهیزاتی که نیروهای یگان مذکور در اختیار داشتند، عملیات دقیقی در گذرگاه‌های مرزی انجام گرفت.

هنوز وزارت خارجه فرانسه در این باره توضیحات دیگری در پاسخ به سوالات خبرگزاری فرانسه نداده است.

از سال‌های پیش درگیری‌ها میان ارتش مستقر در شرق لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی این کشور شروع شده است و در دوره اخیر این درگیری‌ها ۱۷۴ تن کشته شده‌اند.

نظرات بینندگان