arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

اختصاص ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به کشاورزان سیل زده مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه اعتبارات جبران خسارات سیل در مازندران ابلاغ شده است، گفت: ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص یافت.همچنین ۱۵۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بخش کشاورزی مازندران در نظر گرفته شد و از این میان، ۷۹ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از اختصاص ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به کشاورزان سیل‌زده خبر داد.

به گزارش ایسنا، مفید غلامی راد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتبارات جبران خسارات سیل در مازندران ابلاغ شده است، اظهار کرد: ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص یافت.

وی افزود: ۱۵۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بخش کشاورزی مازندران در نظر گرفته شد و از این میان، ۷۹ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه برای هر هکتار زراعت ۲ میلیون تومان، هر هکتار باغ ۵ میلیون تومان، هر واحد دامداری ۵ میلیون تومان، هر هکتار آبزی پروری ۵ میلیون تومان و هر کلنی زنبور عسل ۱۰۰ هزار تومان اعتبار بلاعوض اختصاص یافت، تصریح کرد: علیرغم شرایط نامساعد منابع مالی اما تلاش می‌شود تا خسارت آسیب دیدگان جبران گردد.

وی از آسیب سیل به ۴۶ واحد مرغ گوشتی و ۲ واحد مرغ مادر خبر داد و گفت: در ابتدای وقوع سیل ۵ میلیارد تومان برای تأمین هزینه‌های ضروری ناشی از سیل اختصاص یافت و در ادامه نیز ۱۰ میلیارد تومان از ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران نیز تخصیص پیدا کرد.

غلامی راد خاطرنشان کرد: در حوزه بنیاد مسکن برای موضوع بازسازی داخل محدوده روستاها ۲۱ میلیارد تومان و برای کمک‌های بلاعوض و هزینه‌های پشتیبانی ۴۳ میلیارد تومان ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در ادامه یادآور شد: در سال گذشته ۵ هزار و ۵۶۰ پروژه زیرساختی و توسعه و تجهیز در دست اجرا داشتیم.

وی افزود: در سال ۹۸ تجمیع پروژه‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ممنوعیت تعریف پروژه‌های جدید جز اولویت و سیاست‌ها بوده و به دلیل وضعیت شهرداری‌ها برای کمک به مجموعه‌های شهری، در هر شهر یک پروژه تعریف می‌شود.

غلامی راد در رابطه با بازسازی و نوسازی پروژه‌های ورزشی از جمله استادیوم وطنی قائم شهر و استادیوم ورزشی بابل گفت: برای این اماکن ورزشی اتفاقات خوبی قرار است بیفتد. همچنین بهسازی استادیوم شهید متقی ساری نیز در دستور کار قرار دارد.

نظرات بینندگان