arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

هوش مصنوعی گوشی «پیکسل3» مچ کاربران را می گیرد / تشخیص 5 حالت کلیدی چهره توسط دوربین هوشمند

اگر قرار باشد برای تشخیص دقیق چهره در گوشی هوشمند جایزه ای تعیین شود، گوشی پیکسل3 قطعا یکی از برندگان خواهد بود. تغییرات جدید در دوربین پیکسل 3 بسیاری از حالات چهره کاربران را شکار می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر قرار باشد برای تشخیص دقیق چهره در گوشی هوشمند جایزه ای تعیین شود، گوشی پیکسل3 قطعا یکی از برندگان خواهد بود. تغییرات جدید در دوربین پیکسل 3 بسیاری از حالات چهره کاربران را شکار می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هوش مصنوعی دوربین خودکار گوشی پیکسل3 می تواند از حالت تعجب تا تحسین و حتی بوسه فرستادن کاربران را رصد کند.

آخرین نرم افزار طراحی شده برای دوربین پیکسل 3  به طور خودکار هنگامی که سوژه ها در حال چرخش و حرکت هسظتند، حالات چهره انان را شناسایی و رصد کرده و عکس می گیرد. این ویژگی در جدیدترین به روز رسانی این گوشی و در حالت Photobooth برنامه Pixel Camera در دسترس است. این یک حالت شاتر است که به طور خودکار عکس ها را ثبت می کند. گوگل می گوید که این نرم افزار قادر به تشخیص پنج حالت چهره ی کلیدی شامل؛ لبخند، زبان درازی ، غنچه کردن لب ها(لب اردکی)، باد کردن لپ ها و تعجب است و البته بوسه فرستادن را هم تشخیص می دهد

این تکنولوژی قسمتی از فعالیت های بخش توسعه Google Clips است که از سال 2017 شروع به آزمودن روش هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در عکاسی ساده تر کرد.ایده اولیه این سیستم استفاده از ابزارهایی سبک وزن و سریع برای عکاسی با کیفیت است.

در حالی که ایده اولیه ازفروشگاه گوگل خارج شده است، اما هوش مصنوعی این تکنولوژی وارد دوربین پیکسل 3 شده است. درواقع این هوش مصنوعی با استفاده از شبکه های عصبی اقدام به  اسکن حالات چهره و اطمینان از اینکه چشمان شما بسته نباشند می کند.گوگل می گوید که پیکسل 3 می تواند عکس های گروهی را با کیفیت تر ثبت کند.

مهندسان گوگل در یک پست وبلاگی در این خصوص نوشته اند: "ما از توسعه امکانات عکاسی اتوماتیک در گوشی های تلفن همراه لذت می بریم.همانطور که چشم انداز کامپیوتری بهبود می یابد، در آینده ما به طور کلی می توانیم دوربین های هوشمند را برای انتخاب یک لحظه عالی برای ضبط تصاویر استفاده کنیم."

نظرات بینندگان