arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

حزب مخالف اردوغان سکان شهر استانبول را در اختیار گرفت

«اکرم امام‌اوغلو» نامزد حزب جمهوری خلق ترکیه روز چهارشنبه با حکم شورای عالی انتخابات کشور، رسما شهردار استانبول شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب مخالف اردوغان سکان شهر استانبول را در اختیار گرفتحزب جمهوری خلق ترکیه مخالف حزب «عدالت و توسعه» است که حکومت در این کشور را در دست دارد.

«انگین آلتای» رییس گروه نمایندگان حزب جمهوری خلق ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی بطور رسمی انتصاب اوغلو بعنوان شهردار استانبول را اعلام کرده است.
امام اوغلو برنده انتخابات شهرداری استانبول به کاخ دادگستری در منطقه « چاغلایان» رفت تا حکم تنفیذ شهرداری را از کمیته انتخابات این شهر دریافت کند.
همزمان با حضور نامزد حزب جمهوری خلق ترکیه در کاخ دادگستری، جمع زیادی از هواداران این حزب در برابر این کاخ تجمع کردند.
با وجود آن که «حزب عدالت و توسعه» در انتخابات محلی ۳۱ ماه مارس (11 فروردین) در سراسر ترکیه به پیروزی رسید، اما در انکارا پایتخت سیاسی و استانبول پس از 25 سال شکست خورد.
امام‌اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق در استانبول توانست،«بینالی یلدریم» نامزد حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر پیشین را شکست دهد.
نامزد حزب حاکم در انتخابات شهر استانبول با فاصله کمی از نامزد حزب مخالف شکست خورد اما فاصله حزب حاکم در انتخابات شهر آنکارا با رقیب تقریبا زیاد بوده است.
«منصور یواش» نامزد حزب جمهوری خلق در آنکارا ، «محمد اوزاسکی» نامزد حزب عدالت و توسعه را شکست داد.
یواش موفق شد، 50.90 درصد آراء را بدست آورد، درحالی که آرای اوزاسکی از 47.06 تجاوز نکرد.
پس از اعلام پیروزی حزب مخالف در ترکیه، «علی احسان یاوز» عضو ارشد حزب عدالت و توسعه دیروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین درخواست رسمی این حزب را به همراه سه چمدان حاوی مدارکی را که نشان‌دهنده موارد «تخلف» در انتخابات بود، در اختیار شواری عالی انتخابات ترکیه قرار داده است.
انتخابات شوراها در ترکیه هر پنج سال برگزار می‌شود و در آن، شهردار ۳۰ شهر بزرگ و ۵۱ شهر‌ کوچکتر انتخاب می‌شوند. اعضای شوراهای شهر و روستا نیز در همین انتخابات برگزیده می‌شوند.
انتخابات شورا و شهرداری دو شهر بزرگ استانبول و آنکارا از مهم‌ترین بخش‌های این انتخابات است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان