arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

شرکت اپل وارد ماراتن خودروهای خودران می شود

شرکت اپل در حال مذاکره برای تولید سنسورهایی است که می تواند در حوزه خودروهای خودران مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نشان می دهد که شرکت اپل نیز به ماراتن خودروهای خودران پیوسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اپل در حال مذاکره برای تولید سنسورهایی است که می تواند در حوزه خودروهای خودران مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نشان می دهد که شرکت اپل نیز به ماراتن خودروهای خودران پیوسته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل مذاکراتی را با حداقل چهار شرکت به عنوان تامین کنندگان سنسورهای هوشمند مورد نیاز برای نسل بعدی خودروهای خودران آغاز کرده است.

به نظر می رسد اپل به دنبال واحدهای کوچکتر، ارزان تر و در دسترس تر از سنسورهای فعلی است. این مذاکرات می تواند یک نشانه از این موضوع باشد که اپل می خواهد خودروی خود ران بسازد. این حرکت شواهد تازه ای از جاه طلبی های جدید اپل برای وارد شدن به دربی خودروهای خودران ارائه می دهد.تلاش های اپل در پروژه تیتان  نیز از دیگر شواهد دورخیز اپل برای حضور در پروژه های خودران است.

برخی از منابع آگاه که با سازنده آیفون ارتباط دارند می گویند اپل در تلاش است با استفاده از یک "طراحی انقلابی"، یک خودرو هوشمند و خودران را به شکل ناگهانی رونمایی کند. درواقع تلاش برای توسعه سنسور به این معنی است که اپل میخواهد کل زنجیره سختافزاری خود را برای هدایت خودروهای خودمختار به کار ببندد و به شرکتهای خودروسازی و سرمایه گذاران در مسابقه خودروهای خودران پیوسته است.

در حال حاضر کاستی هایی در مورد خودروهای خودران وجود دارد که به نظر می رسد اپل علاقه مند به حذف این کاستی ها است.هنوز مشخص نیست که آیا هدف پروژه اپل ساخت وسیله نقلیه جدید است یا همکاری با یک شریک برای یک پروژه مشارکتی خودران.

اما آنچه که از علاقه اپل به سیستم های خودران مشخص است، تمایل و عزم بالای اپل برای رقابت در حوزه خودروهای خودران است. وایمو از شرکت های زیرمجموعه آلفابت مسیر مشابهی را طی کرده است اما به نظر می رسد اپل علاقه مند به کاهش هزینه ها است. طرح هایی که اپل دنبال می کند می تواند به طور بالقوه با تکنیک های تولید نیمه هادی متداول ساخته شود.

 

 

 

 

نظرات بینندگان