arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با عبور موج متناوب امواج تراز میانی در روز پنجشنبه (۲۹ فروردین) در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی و مرکزی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقت و در شمال شرق و شمال غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با عبور موج متناوب امواج تراز میانی در روز پنجشنبه (۲۹ فروردین) در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی و مرکزی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید موقت و در شمال شرق و شمال غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز جمعه (۳۰ فروردین) در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین روز شنبه (۳۱ فروردین ماه) در شمال غرب، غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شمال شرق بارش باران خواهیم داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، تصریح کرد: شدت بارش در روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه در شمال شرق خوزستان، لرستان، شمال غرب چهارمحال‌بختیاری، شرق کردستان و در روز جمعه ۳۰ فروردین در گیلان، غرب مازندران و غرب استان‌های کرمانشاه و کردستان است. همچنین طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ فروردین) در استان‌های ساحلی خزر و در روز جمعه و شنبه (۳۰ و ۳۱ فروردین) در شمال شرق کشور کاهش دما حدود هفت تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان همچنین به وضعیت جوی پایتخت اشاره کرد و گفت‌: برای تهران برای روز جمعه (۳۰ فروردین) آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۰و۱۱ درجه سانتیگراد و شنبه (۳۱ فروردین) آسمانی نیمه ابری تا ابری گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان