arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

عمران خان: اهمیت فراوانی برای روابط با ایران قائل هستیم

عمران خان در دیدار امروز با سفیر ایران در پاکستان در کاخ نخست وزیری در شهر اسلام آباد، از دعوت دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و فرصت فراهم شده برای بازدید از کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این کشور اهمیت فراوانی برای همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران، که علائق و اشتراکات فراوانی با پاکستان دارند، قائل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در آستانه دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران، گفت که اسلام آباد اهمیت فراوانی برای روابط با تهران قائل است.

به گزارش ایرنا؛ عمران خان در دیدار امروز با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان در کاخ نخست وزیری در شهر اسلام آباد، از دعوت دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و فرصت فراهم شده برای بازدید از کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.
نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این کشور اهمیت فراوانی برای همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران، که علائق و اشتراکات فراوانی با پاکستان دارند، قائل است.

وی با حائز اهمیت دانستن سفر آتی خود به تهران، نسبت به گسترش و تعمیق روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار نیز ضمن برشمردن موضوعات قابل بحث و زمینه های مختلف قابل طرح و تبادل نظر، در سفر 2 روزه نخست وزیر پاکستان، ابراز امیدواری کرد که دیدار عمران خان به عنوان نخستین سفر رسمی وی به ایران در مقام نخست وزیری، بتواند برای ارتقای روابط فی ‌مابین مثمر ثمر باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه گذشته اعلام کرد که «عمران خان» نخست وزیر این کشور در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت ماه) به دعوت رسمی «دکتر حسن روحانی»، دیداری 2 روزه از ایران خواهد داشت.

به گزارش بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان؛ این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان قبل از عزیمت به تهران برای مذاکرات با مقام های بلندپایه ایران، توقف کوتاهی در شهر «مشهد» خواهد داشت.

جزئیات دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با عمران خان

منابع رسمی پاکستان با اعلام این خبر، افزودند: طرفین در این دیدار که با حضور «سهیل محمود» قائم مقام جدید وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد، در خصوص دیدار آینده نزدیک نخست وزیر پاکستان از ایران، بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت امورخارجه پاکستان دوشنبه گذشته اعلام کرد که «عمران خان» نخست وزیر این کشور در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت ماه) به دعوت رسمی، دیداری 2 روزه از ایران خواهد داشت.

به گزارش بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان؛ این اولین سفر عمران خان به ایران از زمان تصدی کرسی نخست وزیری محسوب می شود.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان قبل از عزیمت به تهران برای مذاکرات با مقام های بلندپایه ایران، توقف کوتاهی در شهر مشهد خواهد داشت.

نظرات بینندگان