arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

پنتاگون: آزمایشی که کره شمالی اخیرا انجام داده، مربوط به «موشک بالستیک» نیست

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه انجام آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را رد کرد. پیشتر رسانه‌های کره شمالی گزارش کرده بودند، پیونگ یانگ یک موشک که دارای حالت ویژه هدایت پرواز و یک کلاهک جنگی قدرتمند بوده را آزمایش کرده و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز ناظر آزمایش این سلاح تاکتیکی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه انجام آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را رد کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که آزمایشی که طی ساعت‌های گذشته از سوی کره شمالی انجام گرفته مربوط به یک سلاح نظامی است؛ اما مرتبط با موشک بالستیک نیست.

پیشتر رسانه‌های کره شمالی گزارش کرده بودند، پیونگ یانگ یک موشک که دارای حالت ویژه هدایت پرواز و یک کلاهک جنگی قدرتمند بوده را آزمایش کرده و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز ناظر آزمایش این سلاح تاکتیکی بوده است.

پاتریک شاناهان وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: آزمایشی انجام شده است، اما می‌خواهم بگویم که این آزمایش مربوط به موشک بالستیک نیست.

خبرگزاری رویترز در خصوص آزمایش تسلیحاتی کره شمالی در گزارشی نوشته است، این سلاح کوتاه برد بیشتر تاکتیکی است تا استراتژیک و بیشتر برای صحنه‌های جنگ تا صحنه‌های بین الملل استفاده می‌شود.

این آزمایش موشکی اولین اقدام آزمایشی کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ که در ۲۸ فوریه در شهر هانوی ویتنام برگزار شد، علنی می‌شود.

نشست اخیر سران کشور‌های کره شمالی و آمریکا بدون هیچ گونه توافقی در مورد محو سلاح‌های هسته‌ای به پایان رسید.

پیونگ یانگ به منظور رسیدن به توافق صلح با ایالات متحده و کره جنوبی به مدت یک سال است که آزمایش سلاح از جمله سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را به حالت تعلیق در آورده است.

نظرات بینندگان