arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

عمران خان پس از ۷ ماه: ۱۰ وزیر کابینه را تغییر می‌دهم

نخست وزیر پاکستان در بزرگترین تغییر کابینه تنها هفت ماه پس از روی کار آمدنش، عبدالحافظ شیخ را به عنوان سرپرست وزارت اقتصاد تعیین کرد تا کشورش را از مسیر ناآرامی اقتصادی خارج کند. دیگر تغییرات در کابینه دولت پاکستان نیز به شرح ذیل است؛ فواد چودری، وزیر اطلاع رسانی به وزارت علوم و فناوری رفته و ایجاز احمد شاه، یک ارتشی بازنشسته وزیر کشور شده است. همچنین نادم بهار، کارشناس انرژی وزیر نفت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر پاکستان در بزرگترین تغییر کابینه تنها هفت ماه پس از روی کار آمدنش، عبدالحافظ شیخ را به عنوان سرپرست وزارت اقتصاد تعیین کرد تا کشورش را از مسیر ناآرامی اقتصادی خارج کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاکستان در آستانه امضای اعطای سیزدهمین وام از صندوق بین‌المللی پول است تا بتواند به بحران موازنه پرداخت‌ها پایان داده و کسری مالی و تورم را از میان بردارد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۰ وزیر جدید را در تغییر کابینه منصوب کرده است که از جمله آنها می‌توان به عبدالحافظ شیخ به عنوان وزیر دو فاکتوی اقتصاد اشاره کرد.

عبدالحافظ شیخ که از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و در دوران زمامداری حزب اپوزیسیون مردم پاکستان وزیر اقتصاد بود، بار دیگر در دولت عمران خان وزیر شده است به این امید که بتواند کشور را از ورطه نابسامان اقتصادی بیرون بکشد.

دیگر تغییرات در کابینه دولت پاکستان نیز به شرح ذیل است؛ فواد چودری، وزیر اطلاع رسانی به وزارت علوم و فناوری رفته و ایجاز احمد شاه، یک ارتشی بازنشسته وزیر کشور شده است.

همچنین نادم بهار، کارشناس انرژی وزیر نفت شده است.

نظرات بینندگان