arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

وزیر اطلاعات: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری مقابله شده

سید محمود علوی گفت: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری و ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، چهار تیم ضد انقلابی، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است و آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور به کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از آنها بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی گفت: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری و ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، چهار تیم ضد انقلابی، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر و ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است و آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور به کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از آنها بوده است.

به گزارش فارس علوی وزیر اطلاعات ظهر امروز در سخنان خود پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، گفت: در اسلام، حکومت و امامت برای مردم است. خداوند ابراهیم را با امتحانات سختی آزمود و زمانی که قابلیت او برای امامت روشن شد خداوند به او گفت که ابراهیم من تو را برای مردم امام قرار دادند.

وزیر اطلاعات بیان داشت: دموکراسی حکومت مردم بر مردم را مطرح می‌کند اما اسلام حکومت بندگان صالح را برای مردم مطرح می‌کند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه مردم است از جمله وزارت اطلاعات برای شما مردم عزیز است و برای شما مردم عزیز و در خدمت شما مردم است. کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر اساس احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون اساسی و مبتنی بر رهنمودهای امام راحل و تدبیرهای مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری و ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، چهار تیم ضد انقلابی، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است و آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور به کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از آنها بوده است.

علوی خاطر نشان کرد: صدها تلاش سرویس های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شده و از به دام افتادن صدها نفر از نیروهای موثر و مفید کشور صیانت شده است. ده ها جاسوس را که جذب دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند را در مراکز حساس کشور شناسایی شدند و به دستگاه قضایی معرفی و در اختیار این دستگاه قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: گزارش شناسایی این جاسوس ها موجب بهت همه‌ کسانی شد که در جریان عملکرد وزارت قرار گرفتند و سرویس‌های بیگانه ای که اقدام به جذب این افراد کرده بودند را دچار سرگیجگی کرد.

وی در مورد اقدامات معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: در عرصه ضد جاسوسی وزارت اطلاعات راهبرد را از او ضد جاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده است و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، متخاصم و دشمن، ضربه‌های کاری را به آنها وارد کرده است که مختصراً به چند مورد آنها اشاره می‌کند.

علوی با اشاره به یکی از پرونده‌های وزارت اطلاعات در مصاف با سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA، گفت: ۲۹۰ جاسوس در کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی شدند. در تبادل اطلاعاتی با سرویس اطلاعاتی کشورهای دوست، اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفت و در کشورهای مختلف منابع CIA دستگیر شدند و ارتباط CIA با منابع به هم ریخت؛ به گونه ای که در آمریکا کمیته شکست را تشکیل دادند و رئیس CIA این ضربه را از سوی جمهوری اسلامی تایید کرد.

نظرات بینندگان