arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

پمپئو:ترامپ درباره هیات مذاکراتی با کره شمالی تصمیم می گیرد

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر تداوم تحریم بر کره شمالی تاکید کرد و هرگونه تغییر در هیات مذاکراتی آمریکا با آن کشور را منوط به تصمیم دونالد ترامپ دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو:ترامپ درباره هیات مذاکراتی با کره شمالی تصمیم می گیردمایک پمپئو روز جمعه در نشست خبری مشترک با پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا و همتایان متناظر در ژاپن این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: اولویت صحبت های ما تداوم تلاش های دیپلماتیک تا خلع سلاح کامل، نهایی و تایید شدنی کره شمالی بود. در این رابطه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ما به فشار بر کره شمالی ادامه می دهیم تا همه سلاح های کشتار جمعی، موشک های بالستیک و تسهیلات مربوطه آن را کنار بگذارد.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما به تحریم های خودمان علیه کره شمالی ادامه می دهیم و بقیه کشورها را هم تشویق می کنیم که کارهای مشابه انجام دهند.
پمپئو اضافه کرد: با همتایانمان توافق کردیم امنیت در آسیای شرقی برقرار شود و درباره کره شمالی امیدوار هستیم مذاکرات ادامه یابد. با ژاپن درباره امنیت سایبری و خطری که وجود دارد مذاکره کردیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره خواسته کره شمالی برای تغییر او در هیات مذاکرات با پیونگ یانگ، اظهار کرد: این تصمیم برعهده رئیس جمهوری ترامپ است و ما همچنان به کار خودمان ادامه می دهیم.
کره شمالی در هفته اخیر اعلام کرد که مایک پمپئو باید از هیات مذاکراتی آمریکا با کره شمالی کنار گذاشته شود. این کشور معتقد است که پمپئو شبیه گانگسترها عمل می کند.
پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم گفت: بر خلع سلاح کامل کره شمالی متعهد هستیم. می خواهیم توافقی بشود که خلع سلاح کره شمالی قابل راستی آزمایی باشد.
تارو کونو وزیر خارجه ژاپن هم در این نشست اظهار کرد: حضور نیروهای آمریکایی به امنیت در منطقه کمک می کند. دیدار ما با همتایان آمریکایی فواید زیادی داشت.
تاکاشی ایوایا وزیر دفاع ژاپن هم بر همکاری آمریکا و ژاپن زمینه ساز صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد و گفت: هر چهار وزیر توافق دارند که باید خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی کامل صورت بگیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان