arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

آمریکا فردی را در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا بازداشت کرد

مقام های آمریکایی یک عضو پیشین نیروی دریایی این کشور را در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا بازداشت کردند.برخی رسانه ها از جمله واشنگتن پست این حمله را کار گروهی موسوم به «دفاع مدنی شیولیما» دانسته اند که این حمله را با اف بی آی هماهنگ کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام های آمریکایی یک عضو پیشین نیروی دریایی این کشور را در ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های آمریکایی یک افسر پیشین نیروی دریایی این کشور به نام «کریستوفر آن» را که عضو گروهی است که اوایل اسفندماه سال گذشته به سفارت کره شمالی در مادرید حمله کرده بود، بازداشت کردند.
سندی که چندی پیش از سوی دیوان عالی اسپانیا منتشر شد نشان می دهد که این گروه شامل 10 نفر بوده و یکی از آن ها چند روز بعد با پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تماس گرفته تا اطلاعاتی در این زمینه ارائه کند.
براین اساس، این گروه پس از ورود به سفارت کره شمالی اقدام به سرقت رایانه ها، هارد دیسک ها و حافظه های جانبی موجود در این ساختمان کرده و دست و پای کارکنان را بستند.
سه تن از مهاجمان یک مقام کره شمالی را به زیرزمین ساختمان برده و او را ترغیب به فرار از حکومت کشورش کردند. این گروه خود را «گروه نجات کره شمالی» معرفی کرده بود.
یک مقام قضایی اسپانیا پیشتر به رویترز گفت که قاضی اسپانیایی این پرونده معتقد است همه این 10 نفر پس از این حمله به آمریکا گریخته اند و پس از استرداد به اسپانیا امکان دارد تا 28 سال زندان در انتظارشان باشد.
پیشتر گمانه زنی هایی درباره دخالت دولت آمریکا در این حمله در میان بود اما رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه این کشور هرگونه نقش داشتن واشنگتن در این حادثه را تکذیب کرد.
پالادینو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کسی از دولت آمریکا در این اقدام نقش داشته، گفت: دولت ایالات متحده هیچ دخالتی در این ماجرا نداشته است.
این در حالی است که برخی رسانه ها از جمله واشنگتن پست این حمله را کار گروهی موسوم به «دفاع مدنی شیولیما» دانسته اند که این حمله را با اف بی آی هماهنگ کرده بود.

نظرات بینندگان