arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

التهابات روده در کمین ۳۰ ساله‌ها

یک متخصص گوارش و کبد گفت: بیماری‌های التهابی روده به‌طور معمول در سنین ۲۵ تا ۳۵ سالگی رخ می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک متخصص گوارش و کبد گفت: بیماری‌های التهابی روده به‌طور معمول در سنین ۲۵ تا ۳۵ سالگی رخ می‌دهد.

همایون هاشمی متخصص گوارش و کبد درباره ثبت و کنترل بیماری‌های التهابی روده اظهار کرد: در سالیان اخیر شاهد بوده‌ایم که تعداد مبتلایان بیماری التهابی روده روز به روز در حال افزایش بوده است و از زمانی که تعداد مبتلایان به اختلالات التهابی روده شیوع داشته شروع به ثبت تعداد بیماران کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار بیمار از کل کشور در این سامانه ثبت شده‌اند که از شیوع نامساوی این بیماری در استان‌ها خبر می‌دهد. در این بین اگر بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها و یا افرادی که توسط پاتولوژیست‌ها نمونه‌برداری شده‌اند را در نظر بگیریم این عدد به بیش از ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

 

هاشمی بیان کرد: به طور کلی تغییر سبک زندگی و بیشتر شدن شیوع زندگی شهر نشینی باعث افزایش آمار ابتلا به این بیماری شده است، در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم از هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۴۰ تا ۴۵ نفر از این بیماری رنج می‌برند؛ در یک‌سال گذشته تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش پیدا کرده و باید مقدار آن را کاهش دهیم؛ هر ساله حدود پنج الی ۶ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر به این عدد افزوده می‌شود از این رو باید به دنبال کنترل افزایش آمار ابتلا باشیم.

 

این متخصص گوارش و کبد درباره سن شیوع بیماری‌های التهاب روده اظهار کرد: به طور کلی شاهد هستیم که بیماری‌های التهابی روده در سنین پایین‌تر یعنی حدود ۲۵ تا ۳۵ سالگی نمود پیدا می‌کنند، اما در سنین پایین ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال هم احتمال ابتلا به بیماری‌های التهابی روده افزایش پیدا می‌کند، خوشبختانه این بیماری شیوع کمی در بین کودکان و نوزادان دارد.

وی درباره روند درمان درمان این بیماری گفت: با توجه به مشخص نبودن علت اصلی بیماری‌های التهابی روده از درمان‌های کنترلی برای درمان این بیماران استفاده می‌کنیم.

بیماران مبتلا به التهاب روده به هیچ وجه نباید داروهای خود را متوقف کنند و باید مانند بیماران دیابتی به طور مداو داروهایشان را مصرف کنند.

هاشمی یادآوری کرد: بیماران مبتلا به اختلالات التهابی روده در صورتی که داروهای خود را به صورت مداوم و تا پایان عمر مصرف کنند می‌توانند طول عمری طبیعی و برابر با سایر افراد جامعه داشته باشند و این اختلال منجر به بروز مرگ زودرس در آنها نمی‌شود اما این امر نیازمند آن است که در صورت مشاهده علائم به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

نظرات بینندگان