arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۰۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

توضیحات ایران خودرو در مورد "دردسر ایربگ برای فرزندان معاون احمدی‌نژاد"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


پس از انتشار خبر  دردسر «ایربگ» برای فرزندان معاون احمدی‌نژاد، جوابیه ای ارسال شده که در پی می آید:


مدير مسئول محترم سایت انتخاب 
با سلام و عرض ادب

احتراما عطف به خبر منتشر شد ه در تاريخ 23 آذرماه سال جاري در سايت انتخاب تحت عنوان *درد سر ايربک براي فرزندان معاون احمدي نژاد* ،لذا دستور فرماييد پاسخ ذيل جهت تنوير افکار عمومي طبق وفق قانون مطبوعات دراسرع وقت منتشر شود . 

1- در خودروها معمولاً كيسه هاي هوا بر روي داشبورد و غربيلك فرمان جهت محافظت از راننده و سرنشين جلو از ضربه هاي مستقيم از جلو پيش بيني شده است. در تعدادي از خودروها كيسه هاي هوا بر روي ستونهاي جانبي جلو ، وسط و عقب جهت محافظت از راننده و سرنشيان جلو و عقب در مقابل ضربه هاي جانبي پيش بيني شده است.بنابراين، بر حسب ضربه وارده از جلو و يا جانبي هركدام از كيسه هاي هواي مرتبط عمل خواهد نمود.

2- در خودروي سورن فقط كيسه هاي هوا روي داشبورد و غربيك فرمان نصب شده است كه بر اثر ضربه مستقيم از جلو عمل خواهد نمود. بمنظور آگاهي خريداران ، اين مورد در دفترچه راهنماي خريدار نيز قيد شده است. (براي خودروي سورن در صفحه 110 دفترچه راهنماي دارنده محصول درج گرديده است.

3- تصادفاتي از نوع واژگوني خودرو (چپ شدن ، غلطيدن ، ضربات جانبي كه به قسمت جلوي خودرو ضربه شديد وارد نشود) منجر به عملكرد كيسه هواي روي غربيك فرمان و داشبورد نخواهد شد و چنانچه در چنين شرايطي كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان عمل نمايند اين مورد ايراد تلقي خواهد شد. 

4- در رابطه با خودروي موضوع خبر، بر اساس بازديد بعمل آمده از خودرو توسط تيم كارشناسي ايران خودرو ، خودروي فوق واژگون شده و قسمت جلوي خودرو فاقد آثار ضربه به شرح فوق بوده و بنابراين عمل نكردن كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان ايراد تلقي نمي شود.

با سپاس 
علي مصريان 
رئيس اداره اطلاع رسان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
6
80
خوشم میاد ایران خودرو از رو نمیره جواب ها رو خیلی فنی میده !
خیلی باحالی ایران خودرو
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
یعنی باور کنید اگه از جلو هم تصادف شاخ به شاخ می کرد و کیسه هوا عمل نمی کرد باز هم یه چی میگفتند. مثلا: چون سرنشین عینکی بوده است و سیستم ما هوشمند است برای عدم آسیب رسیدن به عینک سرنشین محترم حتی در صورت چپ و چوله شدن ماشین و فوت سرنشین نیز نباید کیسه هوا عمل کند! مگر اینکه خلاف آن ثابت شود که در این صورت حتما طرف عینکی نبوده و برای گمراه کردن سیستم هوشمند عینک ذره بینی زده است که این تخلف محسوب و در صورت عمل کردن سیستم ایربک ایراد تلقی می شود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
55
ایکاش حداقل در پاسخگویی تمایزی بین هموطنان قائل نمی شدید و در سایر موارد هم که از همین انتخاب مطرح شده بود ، پاسخگویی !!!!!!!!!!!!!!!!! می کردید. البته اگر پاسخی داشتید !!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
1
39
یکم یواشتر برن خوب ؛ یعنی مایه داری اینقدر لذت داره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
52
اين همه آدم براثراستفاده ازماشين هاي كاملا غيراستانداردكشته ميشه هيچكس پاسخگونيست حتي يك پاسخ الكي دراين حد
مثل اينكه برخي برابرترند
بیگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
21
6
این بار با توضیح مسئول موافقم خود رو ها بر حسب قیمت بدون کیسه هوا - کیسه جلو -کیسه جلو و جانب هستند انتظار بیش از حد زیاده خواهی است.
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
6
21
برایِ تنویرِ افکارِ عمومی میگم؛ کیسه هوا را در خودروها برای این گذاشتند که برخورد بدن با آن قسمتی که کیسه هوا در ان قرار دارد صورت نگیرد(برای مثال:کیسه هوای داخل فرمان برای جلوگیری از برخورد با فرمان،کیسه هوای سقف برای جلوگیری از برخورد با سقف،کیسه هوای داشبورد برای جلوگیری از برخورد با داشبوردو...) اینکه چون ضربه به قسمتِ جلو نخورده و باز نشده اصلا" حرف درستی نیست به عبارت دیگر کیسه هوا را نگذاشتند فقط برای باز شدن اونم در مواقع ضربه به اون قسمت خاص ماشین، کیسه هوا را برای این گذاشتند که اگر احتمال برخورد فرد به اون قسمت (مثلا" فرمان یا داشبورد)وجود داشت باز شود و جلوگیری کند از برخورد.
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
من اصلا به جنبه ی سیاسی قضیه کاری ندارم. ولی به عنوان یه مهندس مکانیک عرض می کنم که با وجود تائید حرف شما در رابطه با وظیفه ی کیسه ی هوای فرمان، قسمت دوم حرف شما رو اشتباه می دونم. کیسه ی هوا آدم نیست که خودش بفهمه در شرایط متفاوت کی و از کدوم سمت باید باز بشه. بلکه تنها در محدوده ای که انسان براش تعریف کرده، کارایی داره. هر کیسه ی هوا یه قسمت کنترلی داره که بهش فرمان میده. مثلا کنترلر کیسه ی هوای فرمان در قسمت جلوی ماشین، کمی عقب تر از سپر قرار میگیره. تا اگه ماشین از جلو به جایی برخورد کرد و این برخورد اینقدر شدید بود که جلوی ماشین به میزان 10-20 سانتیمتر فرو بره، این سیستم فرمان باز شدن کیسه ی هوا رو صادر کنه. در حال حاضر راه بهتری برای تشخیص جهت ضربه و فرمان برای باز شدن کیسه ی هوا وجود نداره.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
3
22
"چنانچه در چنين شرايطي كيسه هاي هواي روي داشبورد و غربيلك فرمان عمل نمايند اين مورد ايراد تلقي خواهد شد. ...."
یعنی این نکته ارزشمند و زرین بر سردر کارخانه های اتوموبیل سازی ژاپن و اروپا حک نشود و در کلاسهای پیشرفته طراحی اتوموبیلهای روز دنیا تدریس نشود، جای تعجب دارد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
24
چقدر خوب جواب میدن و سر وقت و حاضر هستن
ایا برای همه مردمی که از ایران خودرو ماشین میخرن و به مشکل میخورن همینجور جوابگو هستن و نامه صادر میکنن؟
ما ماشین صفر خریدیم دنده عقبش کار نمیکرد
چند ماه علاف شدیم تا تعویض شد
پس چه کسی باید تاوان این اشتباه رو بده و وقت ما رو که از بین رفته جبران کنه؟
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
25
با این توضیحات:
خدارو شکر که ایربگش باز نشد وگرنه دنیا به ایران خودرو ایراد میگرفت!!!
و بدینسان کارخانه بی ام دابلیو به بی ام خودرو تغییر نام داد و از عظمت این تکنولوژی مدیر آن فریاد سر داد و سر به بیابان نهاد!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
2
1
دوستانی که نظر می دهند لطف کنند از یک متخصص پرسش کنند. من مزدا 3 نیو دارم. در کتاب راهنمای خودروی من هم نوشته شده که اگر ضربه مستقیم از جلو و با شدت تعریف شده برای سنسورها نباشد، کیسه هوای جلو باز نخواهد شد. باید بدانید که کیسه هوا فقط برای جلوگیری از ضربات بسیار شدید است و قرار نیست در هر تصادفی باز شود. شدت باز شدن کیسه هوای جلو بقدری زیاد است که در تصادف های شدید از جلو حتی می تواند منجر به شکستگی قفسه سینه شود، در آن شرایط می تواند جلوی وارد آمدن ضربه به جمجمه را بگیرد. تصورات شخصی تان را کمی با واقعیت تطبیق دهید و بر اساس برداشت های شخصی قضاوت نکنید.
یه هموطن
|
INDIA
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
5
خدا رو شکر که ماشین عیب نداشته که الکی عمل کنه .
لابد اگه فردا وسط اتوبان کیسه هوا عمل کرد میگند برخورد باد به جلو ماشین موجب واکنش کیسه هوا شده و این نشون میده ماشین عیب نداشته .
عجب از دست ما آدما.......
سید
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
7
ایشان فرزند معاون رئیس جمهور بودند نمی شد کیسه هوای سفارشی میگذاشتین. چطور خود خودرو نفهمیده که سرنشینش با آدمهای عادی فرق میکرده. ولی خوشم اومد که ایران خودرو زود جا زد و رفت تو موضع دفاعی
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
1
16
آخه کسی نیست به این آقایون بگه به جای فرستادن ماهواره و موشک یه فکری به حال ماشین های تولیدی بکن که با زندگی روزمره مردم سرو کار داره و سالانه 25000 نفر رو به کشتن میده ماهواره و موشک چه دردی از مردم رو دوا میکنند مثلا آلمان و سوییس و سوئد و ... که ماهواره نفرستادن مشکلی دارند خیر عزیزم اونا به فکر مردمشون هستند و براشون مرسدس بنز و بی ام و و پورشه و ... رو می سازند که وقتی ماشینو می رونی هم رو زمینی هم تو فضا .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
اونایی که اسم بردی هم موشک و ماهواره دارند هم هواپیما دارند هم ماشین درست و درمون دارند و هم آدم دارند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
به خدا من یک سوزوکی ازشون خریده ام از لگن بدتره هیچی راه نرفته گیربکسش به غلط کردن افتاده تو را بخدا ببندید در این خراب شده را . بخدا کارشون فقط...و ...پشت هم اندازیه اصلا نمیدونن ماشین چیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
0
0
يه پژوي عصر حجر در ايران 16 ميليون تومان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان