arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

وزارت‌خارجه آمریکا: حفتر نقش مهمی در حفاظت از منابع نفتی لیبی دارد

وزارت امور خارجه آمریکا با حمایت از خلیفه حفتر در درگیری‌های لیبی اعلام کرد که وی نقش مهمی در حمایت از منابع نفتی لیبی ایفا کرده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت‌خارجه آمریکا: حفتر نقش مهمی در حفاظت از منابع نفتی لیبی داردوزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در واکنش به رویدادهای اخیر در لیبی اعلام کرد که واشنگتن خواستار یک لیبی باثبات، متحد و دموکراتیک بوده و به نقش «خلیفه حفتر» در مبارزه با تروریسم در این کشور آفریقایی اشاره کرد.

به گزارش شبکه خبری الحدث، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود از مردم لیبی خواست تا به مسیر سیاسی بازگشته و بر نقش خلیفه حفتر در حمایت از منابع نفتی لیبی تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که خلیفه حفتر نقش مهمی را در روند سیاسی لیبی ایفا خواهد کرد.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد هفدهمین روز شده است.

فرماندهی نیروهای شرق را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» در طرابلس بر عهده دارد.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و السراج نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان