arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

کلانتری: تاثیر سیلاب‌ها بر محیط زیست چندان خسارت بار نبوده / آبگیری ۲۵ تا ۳۰ درصدی تالاب‌های سیستان و فارس

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاثیر سیلاب ها بر حوزه محیط زیست کشور چندان خسارت بار نبوده اعلام کرد، دغدغه موجود ایجاد احتمالی گردوغبار، ناشی از خاک های ریزدانه بجا مانده از رسوبات سیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاثیر سیلاب ها بر حوزه محیط زیست کشور چندان خسارت بار نبوده اعلام کرد، دغدغه موجود ایجاد احتمالی گردوغبار، ناشی از خاک های ریزدانه بجا مانده از رسوبات سیل است.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری با ارائه گزارشی از عملکرد سال 97 و برنامه های سال جاری این سازمان به حسن روحانی رییس جمهوری، بر پیگیری و حل موضوع گردوغبار در استان سیستان و بلوچستان، به عنوان اولویت دولت و سازمان محیط زیست تاکید کرد.

وی در خصوص وضعیت تالاب های کشور نیز با توجه به دغدغه رییس جمهوری، برای تخصیص مناسب حقابه ها از جانب وزارت نیرو، ازپر آب شدن تالاب های غرب و جنوب غرب کشور، همچنین آبگیری 25 تا 30 درصدی تالاب های سیستان و استان فارس خبر داد.‌

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد، در حوزه مدیریت و دفع مناسب پسماندها، با توجه به حذف بودجه یک میلیارد دلاری پیشنهادی دولت توسط مجلس در بودجه ٩٧ و عدم ارائه آیین نامه لازم برای استفاده از اعتبار هزار میلیارد تومانی توسط وزارتخانه های ذیربط در سال گذشته، تلاش های انجام شده در این زمینه را صرفا اقدامات جاری شهرداری ها دانست و توجه بیشتر مجلس و دولت در این زمینه را خواستار شد.

کلانتری در زمینه وضعیت هوای کلانشهرها، ضمن اعلام‌ بهبود چشمگیر شاخص های کیفی هوا در تهران و سایر کلانشهرها، اقدامات انجام شده در خصوص برنامه پایش فراگیر، تداوم پایش صنایع آلاینده و ایجاد هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه های ذیربط را توضیح داد و از همکاری وزارت نفت و شهرداران این شهرها تقدیر کرد.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت محیط بانان سازمان و روند تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی مطرح و در خصوص تصویب این لایحه طی چند ماه آینده ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین با تبیین اقدامات انجام شده برای دریاچه ارومیه از پیشرفت به سمت احیای این دریاچه خبر داد.

نظرات بینندگان