arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰

احدی غیر از مجری و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با قانون نباید برخورد سلیقه‌ای صورت گیرد، گفت: احدی غیر از مجری و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد.
 
سید‌صولت مرتضوی در همایش توجیهی ـ آموزشی مسئولین و کارشناسان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان‌های البرز، سمنان و قم که ظهر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، به تشریح رخدادهای سیاسی در منطقه خاورمیانه و غرب پرداخت و اظهار کرد: از یک طرف موج بیداری اسلامی خواب خفاش‌گونه سلاطین جور را آشفته کرده و از طرف دیگر اکثر جوامع اروپایی به ستوه آمده و نهضت 99 درصدی را کلید زده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز سیاست بشر امروز گم‌گشته‌ای را در خود احساس می‌کند، افزود: این گم‌گشته چیزی نیست به جز معنویت و یکی از ارکان مهم این معنویت مقوله عدالت است بنابراین امروز بی‌عدالتی حلقه مفقوده عالم سیاست است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه اکنون بشریت به یک بلوغ فکری رسیده که قادر است تغییرات اساسی در زندگی فردی و اجتماعی خود ایجاد کند، عنوان کرد: حرکاتی که امروز در اقصی نقاط جهان به وقوع پیوسته، الهام‌گرفته از نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه دنیا می‌دانند که مرکز هدایت این فریادها و الهام‌بخشی آنها از این نهضت الهی است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به تحرکات آمریکا و هم‌پیمانانش در تحت فشار قرار دادن ایران بیان کرد: اگر این اقدامات اعم از تهدید، فشار، تحریم و... که آمریکا در مجامع به ظاهر بین‌المللی شکل داده بررسی کنید می‌بینید که در طول تاریخ این هجمه از فشار علیه یک کشور کم‌نظیر است و آنها در طول یک هفته ایران را با سه چالش هسته‌ای، حقوق بشر و تروریست خودساخته مواجه کردند. 

وی افزود: این حجم بالای فشار سند شکست استکبار جهانی است و این فشارهای سنگین به دلیل این است که آنها می‌دانند مرکز فریادهایی که امروز در دنیا برخاسته کجاست و مهم‌ترین هدف آنها تسلیم کردن دولتمردان ایرانی بوده که در داخل کشور نیز برخی سیاسیون بدشان نمی‌آمد کمی عقب‌نشینی کنیم و به آنها امتیاز بدهیم. 

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: کارکرد رهبر دینی و حاکم حکومت اسلامی در این بزنگاه‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کند زیرا می‌ایستد و سیاست الهی را ابلاغ می‌کند و مردم نیز به فرمان رهبرشان لبیک می‌گویند و سپس حماسه بزرگی مانند حماسه نهم دی 88 به وقوع می‌پیوندد که آتش فتنه را سرد و خاموش می‌کند. 

وی با بیان اینکه امروز اگر جنگ سختی صورت گیرد دیگر از ابزارهای سابق استفاده نمی‌شود، گفت: امروز در دفاع جدید، جنگ سایبری مهم‌ترین عامل به حساب می‌آید و می‌بینیم که هزینه ساخت هواپیماهای جاسوسی و جنگنده‌های بدون سرنشین به مراتب از ساخت سایر هواپیماهایی که توسط انسان پرواز می‌کند پایین‌تر و اثر‌گذاری آن بسیار بیشتر است. 

مرتضوی با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی فوق مدرن و فوق سری آمریکا توسط نیروهای نظامی ایران اظهار کرد: پس سیلی که استکبار خورده است، به دنبال این است که آن را جبران کند و به هر دری می‌زند ولی به لطف الهی همه این درها بسته می‌ماند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مراقب چالش‌های پیش روی انتخابات باشیم، افزود: در رسیدگی به صلاحیت‌ها باید عین قانون اجرا شده و کسانی که واجد شرایط هستند به مردم معرفی شوند. 

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: ما باید در مقام اجرا ‌مواظب باشم و امانت مردم را مانند شیره جانمان نگه داریم و اجازه ندهیم اعتماد عمومی مخدوش شود.

وی در پایان‌ با تاکید بر اینکه نباید با قانون برخورد سلیقه‌ای شود، عنوان کرد: احدی غیر از مجری و ناظر حق دخالت در انتخابات را ندارد و امیدواریم این انتخابات نیز موجب فخر و مباهات جمهوری اسلامی ایران و سیاه‌رویی استکبار جهانی شود.
نظرات بینندگان