arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

واعظی: تمام دنیا به ویژه آمریکا روابط نزدیک رئیس‌جمهور با سپاه را بدانند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور در دولت، روز هسته‌ای و جاهای دیگر، اعتقادشان در مورد سپاه است. الان هم که فرصت آن است تا تمام دنیا به ویژه آمریکا دیدگاه ایشان را نسبت به سپاه بدانند، صریح‌تر عمل می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور در دولت، روز هسته‌ای و جاهای دیگر، اعتقادشان در مورد سپاه است. الان هم که فرصت آن است تا تمام دنیا به ویژه آمریکا دیدگاه ایشان را نسبت به سپاه بدانند، صریح‌تر عمل می‌کنند.

سپاه پاسداران در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی تشکیل شد و امام (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس این نهاد را اعلام کرد و این روز به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام گذاری شد.

اخیرا ترامپ در اقدامی غیرمتعارف به لحاظ مقررات و معاهدات جهانی و حتی بی سابقه در آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در میان گروه‌های تروریستی قرار داد.

این اقدام بلافاصله با واکنش ارکان مختلف حاکمیت در ایران مواجه شد و شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای رژیم ایالات متحده آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام و تمامی نیروهای وابسته به آن را گروهک تروریستی نامید.

اما این پایان کار نبود و ۲۴ ساعت بعد بررسی دو فوریتی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا در نشست نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان دو فوریت طرح مذکور با ۱۸۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

رئیس جمهور نیز در جلسه هیأت دولت و روز فناوری هسته ای دفاع تمام قدی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد و گفت «سپاه پاسداران و نیروهای فداکار در کشور تا صبح برای راحتی و استراحت مردم نخوابیدند و شب‌های زندگی خود را شب قدر ساختند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فداکاری و ایثار، تروریست‌ها را در ایران ریشه‌کن کردند و تعدادی از باقیمانده‌های آنها فرار کرده و به دامان صدام پناه بردند که امروز در دامان آمریکا و صهیونیست‌ها هستند. آیا نباید استکبار از این نهاد انقلابی عصبانی باشد؟ چه کسی بود که ملت‌های منطقه را در برابر تروریست حمایت کرد، جز سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران بود.»

اما دفاع دولت از سپاه فقط به موضعگیری کلامی اعضای دولت محدود نشد. دولت اعلام کرد که در موضوع اقدام آمریکا علیه سپاه، وزراتخانه‌های دفاع و خارجه پیگیر شکایت از آمریکا در مجامع بین‌المللی می‌شوند.

همچنین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا اعلام کرد: یکی از حوزه‌ها عرصه رسانه است حتما در این فضا رسانه‌های آمریکایی که به نحوی با حوزه های نظامی آمریکا و بخش های مرتبط با آن‌ها ارتباط دارند یا منتسب به آنها هستند مورد مقابله به مثل‌های مشابه قرار می‌گیرند و ما می‌توانیم از این طریق ناخشنودگی ملی را منتقل کنیم. صالحی یادآورشد: بررسی های خود را در این موضوع شروع کرده ایم.

محمود واعظی به خبرآنلاین درباره رابطه دولت و سپاه گفت: روابط دولت با سپاه، روابط خوب و بسیار نزدیک است. در این یک‌سال و نیمی که من رئیس دفتر رئیس جمهور هستم، آقای رئیس‌جمهور جلسات متعددی با فرماندهان مختلف سپاه داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: صحبت‌های رئیس‌جمهور در دولت، روز هسته‌ای و جاهای دیگر، اعتقادشان در مورد سپاه است. الان هم که فرصت آن است تا تمام دنیا به ویژه آمریکا دیدگاه ایشان را نسبت به سپاه بدانند، صریح‌تر عمل می‌کنند.

نظرات بینندگان