arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

عراق، یکی دیگر از عاملان جنایت معروف اسپایکر را به دام انداخت

اطلاعات عراق اعلام کرد که یکی از عاملان جنایت اسپایکر عراق را که منجر به قتل‌عام بیش از دو هزار نظامی عراقی شد، به دام انداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اطلاعات عراق اعلام کرد که یکی از عاملان جنایت اسپایکر عراق را که منجر به قتل‌عام بیش از دو هزار نظامی عراقی شد، به دام انداخته است.

به گزارش فارس، اداره اطلاعات دولت عراق از بازداشت یکی از عناصر تروریستی داعش که در جنایت «اسپایکر» دست داشت، خبر داد.

به گزارش وب‌سایت «النشره»، اطلاعات عراق شنبه (۳۱ فروردین) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای تکاور استخبارات در فرماندهی عملیات «صلاح الدین» با همکاری پلیس ناحیه «العلم» واقع در این استان، این جنایت‌کار را به دام انداخته‌اند.

اطلاعات عراق جزئیات درباره عملیات بازداشت این تروریست و جنایتکار داعشی منتشر نکرد، اما از تحویل این تروریست به دادگاه‌های ویژه خبر داد.

در ژوئن سال ۲۰۱۴ هنگامی که گروه تروریستی داعش، شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را به اشغال خود درآورد، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را در این شهر با تیراندازی مستقیم اعدام و در گور دسته جمعی دفن کردند.

دادگاه مرکزی جنایی عراق در سال ۲۰۱۷ حکم به اعدام ۲۷ نفر از افرادی داد که در این جنایت دست داشتند. با این حال، دادگاه مذکور ۲۵ متهم را به دلیل عدم ثبوت ادله جرم آن‌ها آزاد کرد.

نظرات بینندگان