arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

سیل زدگان هیرمند درحال انتقال به چهار مکان اضطراری هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار مکان با ظرفیت 500 خانوار در شهرستان هیرمند برای اسکان اضطراری سیل زدگان پیش بینی شده است که افراد در حال انتقال به این مکان های امن هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیل زدگان هیرمند درحال انتقال به چهار مکان اضطراری هستندرسول راشکی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه مدرسه و شهرک صنعتی هیرمند برای اسکان سیل زدگان روستای این شهرستان تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: همزمان با شدت یافتن سیلاب ورودی به منطقه سستان تمامی نیروهای هلال احمر در منطقه در آماده باش کامل قرار دارند تا خدمات را در کمترین زمان ممکن به هموطنان ارائه دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سستان و بلوچستان تاکید کرد: نیروهای این جمعیت در آماده باش هستند تا در صورت نیاز مکان های اضطراری اسکان را در شهرستان های سیستان آماده و راه اندازی کنند.
به گزارش ایرنا 6 روستای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان براثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.
براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در هیرمند برخی روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند به طوریکه تاکنون سه روستا براثر شدت حجم ورودی سیلاب تخلیه شدند.
سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و ذوب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

نظرات بینندگان