arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

پاپ فرانسیس: گفت‌وگو را بر خشونت مقدم بدانید

رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم عید پاک، با نکوهش خشونت فراگیر در سطح دنیا از همگان خواست در کشمکش‌ها به دنبال راه‌حلی مسالمت‌جویانه باشند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاپ فرانسیس: گفت‌وگو را بر خشونت مقدم بدانیدرهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم عید پاک، با نکوهش خشونت فراگیر در سطح دنیا از همگان خواست در کشمکش‌ها به دنبال راه‌حلی مسالمت‌جویانه باشند.

به گزارش ایسنا، امروز (یک‌شنبه) میدان سن پیتر رم، صحنه حضور ده‌ها هزار کاتولیک بود که در آئین نیایش عید پاک شرکت کردند. پاپ فرانسیس امسال نیز در این مراسم به موضوع صلح پرداخت. او از مسیحی‌ها خواست جنگ سوریه را از یاد نبرند و نسبت به آن بی‌تفاوت نشوند. او در این زمینه بیان کرد: اندکی به تعهد در یافتن راه‌حلی سیاسی بیندیشید؛ تعهدی برای آرمان‌های مبتنی بر آزادی، صلح و عدالت.

او هم‌چنین مسئولان کشورها را فراخواند تا برای پایان دادن به مسابقه تسلیحاتی و جلوگیری از افزایش نگران‌کننده سلاح در جهان بکوشند.

پاپ فرانسیس به منازعات دیگر جهان نیز اشاره کرد و پیش از همه به خاورمیانه و سودان جنوبی پرداخت. او با یادآوری تشدید جنگ در لیبی از طرفین کشمکش‌ها خواست تا به گفت‌وگو روی آورند و زخم‌های یک دهه جنگ و بی‌ثباتی سیاسی را باز نکنند. پاپ برای اوکراین نیز آرزوی صلح پایدار و بشردوستانه کرد.

به گزارش دویچه وله، رهبر کاتولیک‌های جهان در ابراز همدردی با جامعه مسیحیان سریلانکا گفت: با بازماندگان قربانیان و همه کسانی که برای عبادت دور هم جمع شده بودند و هدف چنین خشونت ظالمانه‌ای قرار گرفتند، همدردی دارم.

به گزارش یورو نیوز، او اظهار کرد: با درد و اندوه خبر این حملات شدیدی را دریافت کردم که امروز و در عید پاک، برای مردم حاضر در کلیساها و چند مکان دیگر در سریلانکا رنج و ماتم به همراه داشت.

مراسم عبادی عید پاک در میدان سن پیتر رم با تدابیر امنیتی شدیدی برگزار شد. تعداد پرشماری مأمور پلیس شرکت‌کنندگان در این مراسم را با دقت و همانند مقررات فرودگاه‌ها کنترل می‌کردند. حال و هوای مراسم اما مسالمت‌آمیز و آرام بود.

نظرات بینندگان