arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

نخست وزیر پاکستان وارد تهران شد

عمران خان نخست وزیر پاکستان در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی برای دیدار و مذاکرات رسمی با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران، دقایقی پیش وارد تهران شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر پاکستان وارد تهران شدعمران خان پیش از عزیمت به تهران به مشهد مقدس سفر کرده و بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان را زیارت کرد.
نخست وزیر پاکستان در ادامه سفر دو روزه خود به ایران، شامگاه یکشنبه (اول اردیبهشت 98) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت. 
مراسم اسقبال رسمی از وی فردا - دوشنبه- با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار می شود و پس از آن مذاکرات دو مقام و هیات های عالیرتبه دو کشور در چهارچوب تعمیق و تحکیم روابط تهران – اسلام آباد در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی آغاز می شود. 
قائم مقام وزارت امور خارجه، وزیر امور هماهنگی های ایالتی، سیدعلی زیدی وزیر کشتیرانی، شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر، سید ذوالفقار عباس بخاری مشاور امور پاکستانی های خارج از کشور، عبدالرزاق داود مشاور امور بازرگانی و سرمایه گذاری ، عمران خان را همراهی می کنند.
این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود و قرار است در مدت حضور در تهران با مقامات عالیرتبه کشور نیز دیدار و گفت و گو کند.
به گزارش ایرنا ، در بدو ورود نخست وزیر پاکستان به تهران سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه از عمران خان استقبال کرد.

نظرات بینندگان