arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه و اظهار ناخرسندی اوغلو از اظهارت نماینده مجلس؛

صالحی: به افرادی که گفتند به ترکیه حمله می کنیم هشدار داده ام

تودی زمان نوشت: در پی درخواست ترکیه از ایران برای توضیح در خصوص اظهارات مقامات ایرانی در مورد حمله به ترکیه، علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران این سخنان را نظرات شخصی افراد دانست نه موضع دولت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تودی زمان نوشت: در پی درخواست ترکیه از ایران برای توضیح در خصوص اظهارات مقامات ایرانی در مورد حمله به ترکیه، علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران این سخنان را نظرات شخصی افراد دانست نه موضع دولت.



به گزارش سرویس بین الملل  پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، داوود اغلو از وزیر خارجه ایران خواستار توضیح در مورد اظهارات یک نماینده مجلس شد.

تودی زمان به نقل از منابع خود نوشت: داوود اغلو تا به حال دو بار با صالحی در این خصوص گفتگو کرده است و وزیر خارجه ایران شخصا به او اطمینان داده است که این اظهارات نظر شخصی بوده است.

حسین ابراهیمی نماینده مجلس ایران و نائب رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارتی کرد که منجر به تماس تلفنی اوغلو با صالحی شد.

علی اکبر صالحی در گفت وگو با خبرگزاری دولتی آناتولی، گفت: به کسانی که چنين اظهارات غيرمسئولانه ای مطرح کرده اند، هشدار داده ام.

وی اضافه کرد: ما کاملا چنين ديدگاه هايی را رد می کنيم.

وی گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی در قبال ترکيه برمبنای برادری و دوستی استوار است.

حسین ابراهیمی چندی پيش گفته بود اگر برای ایران خطری ایجاد گردد این کشور مورد هدف قرار دادن سامانه دفاع موشکی ناتو در ترکیه را حق طبیعی خود می‌داند.

ابراهیمی همچنین افزوده بود که نیروهای ایران در این مورد طرح‌هایی را آماده کرده‌اند و چون اين سامانه موشکی در ترکیه جهت محافظت از اسرائیل است مورد هدف ايران قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
hamid
|
CANADA
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
10
11
پس چطور وزیرخارجه ترکیه به نظامیانی که اجازه دادند رادار ناتو در ترکیه نصب شود هشدار نداد؟!! هشدار مگر باید یک طرفه باشد وقتی تهدید شدی باید هشدار بدهی ... چقدر وزیرخارجه بد صحبت می کند و نمی تواند به ریشه بزند چرا ترکها حرفهایشان را یک طرفه می زنند و چرا وزیرخارجه ما حاضر جواب نیست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
0
الان هم ميگن چشم صالحي جان
نظرات بینندگان