arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

حمله موشکی یمن به جنوب عربستان 54 کشته برجا گذاشت

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دوشنبه اعلام کرد که در حمله موشکی ارتش این کشور به جنوب عربستان 9 افسر سعودی و 45 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف عربی کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دوشنبه اعلام کرد که در حمله موشکی ارتش این کشور به جنوب عربستان 9 افسر سعودی و 45 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف عربی کشته شدند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، یحیی سریع افزود: این افراد در حمله موشکی صبح یکشنبه یگان موشکی ارتش یمن به پایگاه نیروهای سعودی در غرب طوال واقع در جیزان عربستان با موشک بالستیک «بدر 4» کشته شدند.
وی افزود: در این حمله موشکی ده ها تن از نیروهای سعودی نیز زخمی شدند.
در همین حال نیروهای یمنی یکشنبه شب یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در منطقه موسوم به کیلومتر 16 در الحدیده سرنگون کردند.
پیش از این نیز پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یک پهپاد جاسوسی متعلق به عربستان سعودی را در 'وادی آل ابوجباره' در نزدیکی استان نجران عربستان سرنگون کرده بودند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.
جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان