arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان: برخی جزئیات گزارش مولر می تواند به استیضاح ترامپ منجر شود

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره گزارش مولر تاکید کرد که برخی از جزئیات این گزارش می‌تواند منجر به استیضاح رئیس جمهور شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره گزارش مولر تاکید کرد که برخی از جزئیات این گزارش می‌تواند منجر به استیضاح رئیس جمهور شود.

به گزارش فارس، «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز احتمال استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در ارتباط با گزارش بازرس «رابرت مولر» را رد نکرد.

وی تاکید کرد که کنگره به دنبال مطالعه گزارش بدون سانسور مولر است.

نادلر در برنامه «میت د پرس» این شبکه در روز یک شنبه گفت: کنگره مواضع و گزارشهای هر دو نفریعنی «ویلیام بار» وزیر دادگستری و رابرت مولر را گوش خواهد کرد و قبل از هرگونه نتیجه گیری درباره استیضاح گزارش بدون سانسور مولر را مطالعه خواهد کرد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان که پیش از این از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر انتقاد کرده و وی را به تضعیف جایگاه دادستانی آمریکا متهم کرده بود افزود: «برخی از اتهاماتی که در گزارش وجود دارد قابل استیضاح است؛ جلوگیری از اجرای عدالت، اگر اثبات شود، می‌تواند به استیضاح منجر شود.»

گزارش رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا پنجشنبه منتشر شد.

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آنها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست.

اظهارات نادلر درباره استیضاح ترامپ درحالی مطرح می‌شود که پیش از این دموکراتها درباره امکان این مساله بسیار با احتیاط سخن می‌گفتند و به گزارش برخی رسانه‌های آمریکایی برخی از نمایندگان دموکرات از مواضع قبلی خود در زمینه استیضاح اندکی عقب نشینی کرده بودند.

«استنی هویرم مقام ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان که پیش از این خواستار استیضاح شده بود روز جمعه گذشته در مصاحبه‌ای با «سی‌ان‌ان» گفته بود: «با توجه به وقایعی که تا الان شاهد بوده‌ایم، در این مقطع نمی‌صرفد که به سمت استیضاح برویم.»

با این حال، اظهارات نادلر به عنوان رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان و افشای جزئیات تازه از گزارش مولر می‌تواند بحث استیضاح ترامپ را دوباره داغ کند.

نظرات بینندگان